وکیل آنلاین

شرایط تقاضای سوگند یا ادای آن

شرایط-تقاضای-سوگند

شرایط تقاضای سوگند یا ادای آن

آیا میدانید

وقت جلسه ‏ای که برای استماع شهادت تعیین می‌شود ، باید از قبل به اطلاع دادستان و طرفین یا وکلا آنان برسد. حضور این اشخاص در هنگام استماع شهادت ضروری نیست، ولی می‌توانند صورتمجلس ادای شهادت را ملاحظه کنند.

تقاضای سوگند قابل توکیل است و وکیل در دعوی می‌تواند در صورتی که در وکالتنامه تصریح شده باشد ، طرف را سوگند دهد ، اما سوگند یادکردن قابل توکیل نیست و وکیل نمی‌تواند به جای موکل سوگند یاد کند.

– در مواردی که مطابق قانون فصل خصومت یا اثبات دعوی با سوگند محقق می‌شود ، هر یک از اصحاب دعوی می‌تواند از حق سوگند خود استفاده کند. در حق الناس ، سوگند متهم منوط به مطالبه صاحب حق است و دادگاه بدون مطالبه صاحب حق نمی‌تواند متهم را سوگند دهد.

– سوگند به درخواست اصحاب دعوی، مطابق قرار دادگاه و نزد قاضی به عمل می‌آید . در قرار دادگاه ، موضوع سوگند و شخصی که باید سوگند یاد کند ، تعیین می‌شود. صورتمجلس ادای سوگند به امضای قاضی و طرفین دعوی می‌رسد.

– هرگاه شخصی که باید سوگند یاد کند ، به دلیل عذر موجه ، نتواند در دادگاه حاضر شود ، قاضی می‌تواند وقت دیگری برای سوگند معین کند یا خود نزد وی حاضر شود و در آن محل، سوگند را استماع کند و یا استماع آن را به قاضی دیگری نیابت دهد.

 

جهت مشاوره با وکیل متخصص با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۷ از خطوط ثابت تماس حاصل نمایید .

جهت نگارش لایحه ، درخواست وکیل ، مشاوره حضوی و تنظیم قرارداد با شماره ۸۸۹۶۸۳۷۲ تماس حاصل نمایید .

لطفابا ثبت نظرات خود در دیدگاه وب سایت یا بخش نظرات اپلیکیشن دادورزیار در کافه بازار ما را حمایت کنید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

افزودن یک دیدگاه