برای محاسبه خسارت تاخیر تادیه بر حسب ماهانه از فرم زیر استفاده کنید :

( شاخص تورم تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲)

50342 IMG20204189 محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه ماهانه

بنر محاسبه تاخیر محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه ماهانه

 

خسارت تاخیر تادیه چک و.. چیست؟

 

قبل از محاسبه خسارت تاخیرتادیه با مفهوم این عنوان آشنا شویم .خسارت به معنی ضرر کردن، زیان بردن و تأخیر به معنی دیر کردن و تأدیه هم یعنی پرداخت کردن است .
در رسیدگی به اغلب شکایات ها،شخص باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کند که در بعضی از موارد فرد بدهکار جریمه را پرداخت نمی کند که قانون گذار برای اینکه از خسارت بیشتر به فرد زیان دیده جلوگیری کند از خسارت تاخیر تادیه چک استفاده می کند.برای مشاوره حقوقی تلفنی کلیک کنید .
حکم و مسئولیت جبران خسارت زمانی به وجود می آید که فرد نسبت به افراد یا فرد دیگری توافقی صورت بگیرد که امری را انجام دهد که در صورت پایبند نبودن به تعهد مورد نظر مسئول جبران خسارت است.
به همین خاطر در هنگام تنظیم قرارداد برای تحکیم تعهدات طرفین قرارداد مبلغی را به عنوان شرط ضمن عقد، تعیین می کنند تا طرفین از قرارداد مربوطه سرپیچی نکنند و در صورتی که از تعهدات خود سر باز زده اند نسبت به جبران خسارت اقدام کنند.

در قوانین حقوقی یکی از مهمترین این ضمانت اجرا ها وجه التزام است .وکلای موسسه حقوقی دادورزیار که اقدام به تنظیم قراردادها می نمایند به این موضوع توجه فراوانی دارند تا در مواقع لزوم بتوانند از آن بهره کافی ببرند.