وکیل آنلاین

سوء رفتار شوهر نسبت به زن چگونه ثابت می‌شود و چه چیزهایی جزء سوء رفتار حساب می‌شود؟

سو-رفتار

سوء رفتار شوهر نسبت به زن چگونه ثابت می‌شود و چه چیزهایی جزء سوء رفتار حساب می‌شود ؟

آیا میدانید

سوء رفتار در مقابل حسن معاشرت است که مورد تاکید قانونگذار در ماده 1103 قانون مدنی است.

آزارهای جسمی و روحی به نحوی که عرفا

‌ غیرقابل تحمل باشد از مصادیق سوءرفتار است و تشخیص آن به نظر دادگاه است و هر یک از آنها باید با دلائل شرعی و قانونی به دادگاه ارائه شود و صرف ادعا پذیرفته نیست.

بند2 شروط ضمن‏العقد مندرج در سند نكاحيه (چنانچه زوجين آن را امضا كرده باشند) استناد كند كه در صورت «سوء رفتار و يا سوء معاشرت زوج به حدّي كه ادامه زندگي را براي زوجه غير قابل تحمل نمايد» زن مجوز طلاق خواهد داشت (شروط مذكور توسط شوراي عالي قضايي طي مصوبه «34823/1 ـ 19/7/61» و «31823/1 ـ 28/6/62» به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ابلاغ گرديد كه در دفترچه‏ هاي نكاحيه درج شود و كليه سردفتران هنگام انعقاد عقد نكاح مي‏بايست آن شرايط را براي طرفين عقد كاملاً توضيح داده و روشن نمايند).

و اين شرط مبتني بر فقه اماميه است كه تقاضاي طلاق از سوي زن را به لحاظ عدم رعايت حقوق واجبه وي كه سوء رفتار و سوء معاشرت زوج از مصاديق آن است از موجبات طلاق مي‏داند.

زيرا از تكاليف زوجين نسبت به يكديگر حسن معاشرت مي‏باشد و ماده 1103 قانون مدني در اين زمينه تصريح دارد كه: «زن و شوهر مكلّف به حسن معاشرت با يكديگرند».

و مسلم است كه صميميت و سازش و خوش‏رفتاري از سوي زوجين حسن معاشرت است و نزاع و كتك ‏كاري توسط آنها، سوء معاشرت محسوب مي‏گردد.

جهت مشاوره با وکیل متخصص با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۵۱۷ ویژه استان تهران و ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۷ ویژه سراسر کشور از خطوط ثابت تماس حاصل نمایید .

جهت نگارش لایحه ، درخواست وکیل ، مشاوره حضوی و تنظیم قرارداد با شماره ۸۸۹۶۸۳۷۲ تماس حاصل نمایید .

لطفابا ثبت نظرات خود در دیدگاه وب سایت یا بخش نظرات اپلیکیشن دادورزیار در کافه بازار ما را حمایت کنید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

افزودن یک دیدگاه