وکیل آنلاین

در لایحه بودجه ۹۸ اعتبار بیمه رانندگان تاکسی حذف شد

بیمه-تاکسیرانان

در لایحه بودجه 98 اعتبار بیمه رانندگان تاکسی حذف شد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: اعتبار مربوط به بیمه رانندگان تاکسی در لایحه بودجه 98 حذف شده است.

مرتضی ضامنی افزود: مقرر شده بود با اختصاص اعتباری مشخص در قانون بودجه سنواتی کشور، بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی شهری با برخورداری از یارانه های دولتی تداوم یابد.

به گفته وی برای این منظور در طرح نمایندگان مجلس برای اصلاحیه بودجه 97 مبلغ 22 هزار میلیارد ریال از محل قانون هدفمندی یارانه ها برای این طرح پیشنهاد و مقرر شد در بودجه سال 98 نیز این اعتبار تمدید شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با تدبیر نمایندگان مجلس نگاه ویژه ای در بررسی لایحه بودجه 98 به موضوع بیمه رانندگان تاکسی شود و در کمیسیون تلفیق مجددا شاهد احیای این اعتبار به منظور کمک به این قشر زحمتکش باشیم.

ضامنی گفت: در حال حاضر 340 هزار راننده تاکسی در کشور مشغول فعالیت هستند و به طور متوسط حدود 50 درصد آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی تاکید کرد: به دلیل پرشدن سقف شمار بیمه شوندگان رانندگان تاکسی در تامین اجتماعی و محدود بودن این سقف شمار زیادی از رانندگان بیمه نشده اند. همچنین به علت اختصاص نداشتن سرفصل اعتباری مشخص برای این حوزه و عدم پرداخت حق دولت، سازمان تامین اجتماعی مکرر اعلام می کند بیمه رانندگان متوقف خواهد شد.

ضامنی خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات در خصوص بیمه رانندگان تاکسی شفاف نیست و لازم است این اطلاعات از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به صورت بر خط باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه در سال 1386 مبادی بیمه رانندگان تاکسی متعدد بود، تصریح کرد: لازم است اطلاعات مربوط به رانندگان تاکسی پالایش و راستی آزمایی شود و افرادی که واقعا راننده تاکسی هستند، بیمه شوند.

ضامنی افزود:‌ باید بپذیریم که شرایط فعلی تاکسیرانان، شرایط مناسبی نیست، در سال‌های گذشته وضعیت به مراتب قابل قبول‏‌تر بود، موضوع بسیار مهم بیمه تامین اجتماعی رانندگان طی چند سال اخیر مغفول مانده است. این درحالی است که این افراد به ‌دلیل نوع کاری که انجام می‌دهند، بیش از سایرین دچار فرسایش و فرسودگی می‏شوند و لازم است در چتر حمایتی بیمه قرار بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: امیدواریم بودیم در سال 1398 با اختصاص بودجه و اعتبار مناسب، بیمه رانندگان تداوم داشته باشد، اما با حذف این اعتبار، این امید دست نیافتنی شد. در این رابطه از تمام مسئولان ذیربط به ویژه رئیس جمهوری درخواست داریم تا برای بازگرداندن امید به خانواده بزرگ حمل و نقل عمومی کشور تدبیر کنند، زیرا تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی رنج بسیاری می‌برند و هزینه‏‌های بالای زندگی، هزینه‌‏های بالای تعمیر و نگهداری خودرو، هزینه‌‏های درمان، بهداشت، تحصیل، مسکن در برابر درآمد آنها، آن هم با کرایه های بسیار پایین جای گفت ‌و گوی بسیاری دارد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه