وکیل آنلاین

بر بازار ارز بانک مرکزی مسلط است

رئیس-کل-بانک-مرکزی

بر بازار ارز بانک مرکزی مسلط است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و امیدواریم با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز، شاهد کنترل بیشتر نرخ تورم باشیم.

«عبدالناصر همتی» امروز (یکشنبه) در نشست با فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک مرکزی روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می برد و این روند تعادلی بازار ارز نبایستی براساس هیجانات کوتاه مدت هدایت شود.

رئیس شورای پول و اعتبار پیش‌بینی کرد که عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

وی اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی و سامان دادن به این مهم مهم ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی است و این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده عمل شود.

رییس کل بانک مرکزی صیانت از سپرده های مردم و ثبات بازار پول را مهم ترین دغدغه بانک مرکزی خواند و تاکید کرد که این امر اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.

همتی در ادامه اعلام کرد: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

همتی یادآور شد: با توجه به کاهش 4.5 درصدی شاخص بهای تولیدکننده در آذرماه نسبت به ماه آبان، کاهش رشد بهای کالاها و خدمات مصرفی در ماه های آبان و آذر و نیز ثبات ایجاد شده در بازار ارز و روند نرخ ارز، انتظار می رود شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز