وکیل آنلاین

برخی در پرونده حادثه دانشگاه آزاد قصور یا تقصیر دارند

پرونده-حادثه-دانشگاه-آزاد

برخی در پرونده حادثه دانشگاه آزاد قصور یا تقصیر دارند

دادستان کل کشور گفت: بخشی از پرونده حادثه دانشگاه آزاد اسلامی منوط به نظر پزشکی قانونی است و پرونده تا آن زمان در مرحله دادسرا باقی خواهد ماند اما مشخص است که برخی در این پرونده قصور یا تقصیر دارند.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی در دادستانی کل کشور در پاسخ به خبرنگاران گفت: بعد از دیداری که از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد داشتیم جلساتی با حضور مسئولان دانشگاه و برخی از دیگر مسئولان برگزار شد که پرونده بخشی از این حادثه با توجه به کارهای تحقیقاتی و مقدماتی آماده برای ارائه به دادگاه است .

وی افزود: اقداماتی نیز در این زمینه در دانشگاه باید انجام می‌شد و تکالیفی متوجه دانشگاه آزاد است که به آنها ابلاغ شده تا این مسائل را برطرف کنند تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم.

دادستان کل کشور افزود: برخی در این پرونده قصور یا تقصیر داشتند که پرونده آنها نیز در حال تکمیل است و برخورد قضایی با توجه به میزان قصور یا تقصیر این افراد صورت خواهد گرفت.

* قوه قضاییه مدافع هنرمندان است

دادستان کل کشور همچنین درباره مسائل فرهنگی گفت: اگر هنرمندان و دست اندرکاران مسائل هنری حدود را رعایت کنند کسی متعرض آنان نخواهد شد و ما نیز مدافع آنان خواهیم بود.

منتظری افزود: ما مخالف هنر نیستیم که هنرمندان هنرهای جذاب را ارائه کنند و مردم را شاد کنند ولی خطوط قرمز و حدودی را که خدا تعیین کرده رعایت کنند.

وی افزود: اگر کسی در این زمینه نقض قانون کند در مرحله اول با ارشاد و تذکر می خواهیم که حدود قوانین و مقررات را رعایت کنند ولی اگر کسی بخواهد لجبازی کند و مقدسات اسلام را به بازیچه بگیرد وظیفه دستگاه قضاست که در چارچوب قانون با آنان برخورد کند.

* فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام یک بحث انحرافی است

منتظری همچنین در حاشیه نشست بررسی مسائل فرهنگی در دادستانی کل کشور در پاسخ به خبرنگاران درباره موضوع فیلترینگ نیز گفت: مسئله فیلتر کردن اینستاگرام و تلگرام یک بحث انحرافی است و بحث اصلی در این زمینه سالم کردن فضای مجازی و مدیریت آسیب‌های آن است.

دادستان کل کشور افزود: بحث فیلتر کردن برخی شبکه ها و کانال ها بحث مهم و حساسی است و مسئولان به دنبال آن هستند.

وی افزود: در ابتدا باید معنای فیلترینگ را مشخص کنیم. چون بعضی رسانه‌ها تیتر می‌زنند یا وزیر حرفی می زند ولی حرف ما روشن است. بایستی این شبکه ها مدیریت شود.

وی خطاب به مسئولان حوزه فضای مجازی گفت: اگر می توانید از نظر فنی کاری کنید که اینستاگرام یا تلگرام بدون آسیب رساندن به اخلاق مردم قابل استفاده باشد.

منتطری افزود: چرا روزی که رهبر معظم انقلاب به شدت و با تاکید فرمود که کشور احتیاج به یک فضای مجازی سالم و شبکه اطلاع رسانی ملی دارد در آن زمان به صورت جدی و با تمام توان به دنبال آن نرفتید؟

وی افزود: وقتی می‌بینیم در کشور ما جوانان به قدری توانمند هستند که در عرصه های مختلف دنیا را خیره می کنند و چه در ورزش یا در فناوری و مسائل علمی کارهایی شبیه معجزه انجام می‌دهند آنان می‌توانند در فضای مجازی نیز چه در حوزه سخت افزاری و چه در حوزه نرم افزاری فضای مناسب ایجاد کنند و به طور موازی با دنیا پیشرفت کنند مشروط بر اینکه ابزار لازم و شرایط را در اختیار آنان قرار دهیم.

دادستان کل کشور اضافه کرد: شورای عالی فضای مجازی مصوباتی داشت که این مصوبات باید اجرا شود. این شورا به ریاست رئیس‌جمهور و کارشناسان خبره برگزار می شود و اشکال ما به وزارت ارتباطات و دستگاههای دیگر این است که چرا مصوبات را اجرا نکردید و نمی کنید.

وی اضافه کرد: برخی رسانه‌ها و افراد به جامعه نشانی غلط می‌دهند در حالی که دستگاه قضایی به دنبال آن نیست که مردم را از فضای مجازی محروم کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز