وکیل آنلاین

آغاز ارائه چک الکترونیک به اشخاص حقوقی در ۳ بانک

تنظیم دادخواست

همزمان با رونمایی سرویس چک الکترونیکی این خدمت توسط سه بانک پارسیان، صادرات و تجارت برای بخش حقوقی ارائه می‌شود.

 سامانه چکاد یا همان چک الکترونیکی که آخرین مرحله از اجرای اصلاح قانون چک است صبح امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت در بانک مرکزی رونمایی شد.

با پیاده سازی و اجرای سامانه چکاد، امکان صدور چک الکترونیکی نیز فراهم می‌گردد. چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌‌کند.

به همین منظور، سامانه چکاد با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده است که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، از مزایای چک الکترونیک می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیکی، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد.

چک الکترونیکی در واقع تمام کاربردهایی که چک فیزیکی دارد را با بهره گیری از امضای دیجیتال در فضای دیجیتال فراهم می‌کند. تمام قوانین و مقررات چک فیزیکی در چک دیجیتال نیز اجرایی می‌شود ‌و چک دیجیتال موجودیتی مشابه با چک فیزیکی دارد.

همزمان با رونمایی سرویس چک الکترونیکی این خدمت توسط سه بانک پارسیان، صادرات و تجارت برای بخش حقوقی ارائه می‌شود و به زودی امکان استفاده از این خدمت برای اشخاص حقیقی نیز فعال خواهد شد.

همچنین سه بانک کشاورزی، ملت و آینده در حال انجام مراحل آزمایش برای پیوستن به این سه بانک هستند که به زودی و با انجام این فرآیند این خدمت توسط این سه بانک نیز ارائه خواهد شد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

 

جهت مشاوره تلفنی و تنظیم لایحه با شماره ۸۸۹۶۸۳۷۲ تماس حاصل نمایید.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز