وکیل آنلاین

شهردار تهران: هجمه ها برای چنگ اندازی به اموال مردم است

شهردار

شهردار تهران: هجمه ها برای چنگ اندازی به اموال مردم است

شهردار تهران گفت : این روزها با بی اخلاقی، برخی فرصت طلبان که چشم طمع به مال مردم دوخته اند هجمه هایی علیه شهرداری مطرح می کنند که این هجمه ها برای چنگ اندازی به اموال مردم است.

سید محمد علی افشانی صبح شنبه در مراسم افتتاح بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و تقاطع چهارگانه حدفاصل بزرگره شهید بابایی تا بلوار ارتش خطاب به کارکنان شهرداری اظهارداشت: به هیچ وجه به این هجمه ها بها ندهید چراکه هدفی جز انحراف از مسیر خدمت به مردم ندارند.

وی خطاب به کارکنان شهرداری ادامه داد: وقت خود را صرف این هجمه ها نکنید زیرا مردم می دانند چه کسی صادقانه کار می کند و برای آزادای و حرمت انسان ها احترام قائل است.

افشانی تاکید کرد: این افراد کسانی هستند که وقتی منافع خود را در خطر می بینند به همه ارزش های انسانی پا می زنند.

وی بیان کرد: هرگز دنبال پاسخگویی به این هجمه ها نباشید و به خدمت رسانی صادقانه به شهرونددان بپردازید.
افشانی با اشاره به اجرای بخش شمالی پروژه بزرگراه صیاد شیرازی اظهارداشت: این پروژه با تغییر در روش اجرا ساخته شد که در استحکام آن نیز موثر بود.

به گزارش ایرنا برپایه اعلام شهرداری، برای احداث ادامه بزرگراه صیاد شیرازی با تجهیزات کامل 55 میلیارد تومان و کل پروژه 126 میلیارد تومان هزینه شده است.

بزرگراه شهید صیاد شیرازی از میدان سپاه در تقاطع خیابان های سپاه و خواجه نصیر شروع می شود و به سمت شمال امتداد می یابد.

**توجه به تهران در لایحه بودجه ۹۸

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در این مراسم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد در لایحه بودجه ۹۷ کشور به تهران به عنوان پایتخت کشور توجه کنند.

وی افزود: بخشی از هزینه هایی که شهروندان تهرانی می پردازند به دلیل پایتخت بودن تهران است که باید توسط همه مردم کشور پرداخت شود.

*وصول ۴ هزار میلیارد طلب شهرداری

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود از نهایی شدن وصول چهار هزار میلیارد تومان از طلب های شهرداری خبر داد و گفت: طی هفته های آینده این رقم وارد چرخه اجرای پروژه های عمرانی پایتخت خواهد شد.

**انتشار 800 میلیارد اوراق دیگر

وی همچنین با اشاره به واریز 700 میلیارد تومان پول ناشی از فروش اوراق مشارکت به خزانه شهرداری اظهارداشت: مجوز بانک مرکزی برای انتشار 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر باهدف توسعه خط 6 مترو صادر و بانک های عامل آن مشخص شده اند.

**کمربند سبز شمال پایتخت

افشانی در ادامه سخنان خود به اجرای پروژه کمربند سبز شمال تهران به طول 25 کیلومتر و عرض 500 متر اشاره و بیان کرد: این پروژه مهمترین پروژه اجرا شده در دوره جاری خواهد بود که اقدامات زیربنایی ازجمله طراحی مخازن آن آغاز شده و از آذرماه امسال با شروع بار ش ها و فصل سرما درختان سه تا پنج ساله در مساحت یکهزار و 250هکتار کاشته می شوند.

وی با اشاره به اینکه هویت تهران تنها فرهنگی نیست خاطرنشان کرد: هویت طبیعی تهران البرز است و اجرای کمربند سبز شمال پایتخت مانع پیشروی افراد فرصت طلب است.

**قرارداد ساخت کارخانه تبدیل نخاله های ساختمانی

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه 40 هزار تن نخاله ساختمانی در تهران تولید می شود گفت: قرارداد ساخت نخستین کارخانه تبدیل نخاله به مصالح ساختمانی با ظرفیت سه هزار و 300 تن هفته آینده امضا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دو قرارداد دیگر ساخت کارخانه تبدیل نخاله به مصالح با همین ظرفیت ها منعقد خواهد شد یادآور شد: در مجموع تا سال آینده معادل کل ظرفیت نخاله های ساختمانی (حدود 10 هزارتن) قابلیت تبدیل به مصالح وجود خواهد داشت.

افشانی با اشاره به تفکیک پسماند خانگی از مبدا اظهارداشت: این اقدام در سه منطقه از جمله منطقه یک که شهردار آن بدون اما و اگر جزو بازنشستگان است آغاز شده است.

به گفته وی در آینده یک ریال در حوزه پسماند هزینه نخواهیم کرد بلکه از این حوزه درآمد نیز خواهیم داشت.

**تولید گاز از پسماند

شهردار تهران همچنین از انعقاد قرارداد تولید گاز از پسماند با یک شرکت کره ای در آینده نزدیک خبر داد و با بیان اینکه 140 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری می شود گفت: شهرداری تهران از این محل 200 میلیارد تومان در سال درآمد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به جای روبان پاره کردن علاقه مند به حفاظت از سرمایه های مردم هستیم تاکید کرد: اگر از سرمایه های مردم حفاظت شود دچار هزینه های سنگین نمی شویم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه