وکیل آنلاین

کمیته تحقیق مشابه خاشقچی برای متجاوزان به یمن تشکیل شود

خاشقچی

کمیته تحقیق مشابه خاشقچی برای متجاوزان به یمن تشکیل شود

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خواهان تشکیل کمیته های تحقیقاتی مستقل در خصوص جنایات عربستان در یمن مشابه کمیته تحقیقاتی پرونده «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی شد.

‘محمد علی الحوثی’ در واکنش به قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه در صفحه توییتر خود نوشت: عربستان می گوید قتل خاشقچی یک اشتباه مدیریتی و بدون اطلاع بوده است. کسانی که نمی توانند یک سازمان اطلاعاتی را مدیریت کنند بنابراین قطعا نمی توانند تجاوز علیه یک کشور مستقل را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه سعودی ها باید تجاوز علیه یمن را متوقف کنند افزود: همان طور که برای تحقیق در خصوص پرونده خاشقچی کمیته تحقیقاتی تشکیل شده است باید در خصوص جنایات عربستان علیه ملت یمن نیز چنین کمیته مستقلی تشکیل شود.

این مقام یمنی درباره ادعای پیشین سعودی ها درباره اینکه خاشقچی کنسولگری را ترک کرده نیز گفت: خورشید پشت ابر نمی ماند و تلاش برای مخفی کردن شواهد بی فایده است و به زودی مجرمان آن بازداشت می شوند و تلاش سعودی ها برای منحرف کردن اذهان عمومی بی فایده است.

دادستانی عمومی عربستان جمعه‌شب اظهار کرد: تحقیقات اولیه مرگ خاشقچی را درپی مشاجره لفظی در کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند و در این پرونده، تاکنون 18 شهروند سعودی بازداشت شده‌اند.

خاشقچی از دوم اکتبر (10مهر) پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است.

وی سردبیر پیشین روزنامه دولتی ‘الوطن’ و مشاور شاهزاده «ترکی الفیصل» سفیر سابق سعودی در واشنگتن بود که پس از تعیین بن سلمان به ولیعهدی، خاک کشورش را ترک کرد و به آمریکا رفت.

خاشقچی در سلسه مقالات خود در روزنامه ‘واشنگتن پست’ از سیاست های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد هیات حاکم با رسانه های و فعالان مدنی به ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد می کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز