وکیل آنلاین

تلاش ها برای تاسیس رشته حقوق بشر ادامه دارد

حقوق-بشر

تلاش ها برای تاسیس رشته حقوق بشر ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: نزدیک به دو سال است که به دنبال تاسیس رشته حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستیم و همچنان این موضوع را با مکاتبه با وزارت علوم پیگیری می کنیم.

محمدجواد شریعت باقری روز دوشنبه گفت: بحث های مقدماتی برای راه اندازی این رشته انجام شده و امیدواریم بتوانیم در آینده رشته حقوق بشر را تأسیس کنیم. مکاتباتی نیز با وزارت علوم داریم تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: همواره برای تامین نیازهای حقوقی و قضایی سازمان های مختلف قوه قضاییه تلاش کریم و خدماتی را ارائه دادیم که می توان به تعاملات صورت گرفته با دیوان عدالت اداری، سازمان زندان ها و سازمان بازرسی کل کشور و ایجاد رشته هایی مانند دادرسی اداری، نظارت و بازرسی یا مدیریت زندان اشاره کرد.

شریعت باقری با ارائه گزارشی از روند تاسیس دانشگاه علوم قضایی گفت: این دانشگاه یکی از بهترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه آموزش عالی است و برای اینکه بتوانیم هر چه بیشتر از تجربه ها و مهارت های مدیران قضایی بهره ببریم، پیشنهاد دادیم تا مرکزی به نام مرکز آموزش مدیران قضایی در دانشگاه تأسیس شود و مدیران قضایی به دانش های جانبی مورد نیاز برای مدیریت قضایی مجهز شوند.

وی از ضرورت آموزش مدیران قضایی در قوه قضاییه سخن گفت و تاکید کرد: مدیران قضایی باید در علوم غیرحقوقی مانند علوم مدیریت و علوم استخدامی آموزش ببینند. چون بخش مهمی از کار در این دستگاه، مدیریت قضایی یا حقوقی نیست. مثلا رئیس کل دادگستری یک استان باید از امور اداری، استخدامی و کارگزینی و رشته حقوق عمومی و مدیریت نیز آگاه باشد و اگر فقط با علم حقوق آشنایی داشته باشد، برای اداره امور کافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم قضایی افزود: در ساختار دانشگاه این وظیفه پیش بینی نشده و ما پیشنهاد دادیم مرکزی مثلأ به نام مرکز آموزش مدیران قضایی در دانشگاه تأسیس شود تا مدیران شاغل با اموری که در ذکر شد، آشنا شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز