وکیل آنلاین

تجارت ایران و اروپا ادامه خواهد داشت

ایران-و-اروپا

تجارت ایران و اروپا ادامه خواهد داشت

شرکت های اروپایی علاقه مند به حضور در بازار بزرگ ایران می توانند  به  تجارت قانونی  خود ادامه دهند  و خروج یک جانبه آمریکا از برجام، مانعی برای عدم فعالیت های آن ها نیست.این ها سخنان سفیر بلغارستان در ایران که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را دارد می باشد

«هریستو پولنداکوف» در افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، افزود: برداشته شدن تحریم ها یکی از دستاوردهای برنامه جامع اقدام مشترک است، اما با خروج یک جانبه آمریکا از این قرارداد بین‌المللی، نگرانی هایی در زمینه تحریم مجدد ایران وجود دارد.

به گفته این دیپلمات ارشد، اتحادیه اروپا به دنبال فراهم کردن تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اروپایی برای تداوم فعالیت شان در ایران است.

وی یادآور شد: چارچوب کلیدی که برای گسترش ارتباطات صنعتی ایران و اتحادیه اروپا در زمان وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت ایران تعریف شده بود، همچنان پابرجاست و در همان چارچوب فعالیت ها ادامه خواهد یافت.

پولنداکوف افزود: دسترسی به بازارهای بین المللی به عنوان یک چالش برای شرکت های کوچک و متوسط مطرح است، و بین المللی شدن شرکتها برای پیشرفت آنها و توسعه اشتغال یک ضرورت محسوب می شود.

وی اضافه کرد: امروز تجارت بدون مرز از طریق برگزاری رویدادهای مختلف از جمله برپایی نمایشگاه ها در اتحادیه اروپا و سایر کشورها در جریان است و نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری یکی از همین رویدادهاست که برگزاری آن در فضای سیاسی کنونی می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود.

قائم مقام شرکت مسه اشتوتگارت (Messe Stuttgart) یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه AMB Iran 2018 نیز گفت: برگزاری نمایشگاه بیانگر تاکید اتحادیه اروپا برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران است.

«برنارد مولر» یادآور شد: این بزرگترین نمایشگاه ماشین ابزار در ایران است که از سال 2016 برپا می شود و در این دوره بیش از 144 شرکت ایرانی و خارجی حضور یافته اند.

همچنین «ویلفرد شفر» رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات آلمان گفت: مذاکره نمایندگان اتحادیه اروپا و ایران درباره برجام، پیام های امیدبخشی برای فعالان اقتصادی دو طرف ارسال می کند.

وی تاکید کرد: ایران باید وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشد و این مهم با توجه به وجود نیروی انسانی تحصیلکرده، ارزان و کارآمد میسر است.

سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 امروز با مشارکت 14 کشور و با حضور سفیر بلغارستان در ایران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که تا روز جمعه هشتم تیرماه به میزبانی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در تهران ادامه دارد، بیش از 144 غرفه دار از کشورهای مختلف از جمله ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه در آن حضور دارند.

این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز