وکیل آنلاین

از واردات روغن پالم بیشتر جلوگیری می شود

سید-محمدهادی-ایازی

از واردات روغن پالم بیشتر جلوگیری می شود

یکی از دستاوردهای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کاهش واردات روغن پالم در 4 سال گذشتهاست.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراسم تقدیر از همکاران بخشی و بین بخشی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی افزود: بازنگری استانداردهای گندم، آرد و نان با تمرکز کاهش میزان نمک نان و افزایش تعداد فروشگاه های تحت پوشش مانیتورینگ سموم از دیگر دستاوردهای این شورا به شمار می رود.

سید محمدهادی ایازی با بیان اینکه این شورا در سالهای پیش شکل گرفت، اظهار داشت: این شورا در برنامه های بعدی توسعه کشور هم وجود داشت و فعالیت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این دوره به اهتمام وزیر بهداشت در سال 1395 به قانون دائمی تبدیل شد. فعالیت های آن استمرار یافت و در دستور کار هیات وزیران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سیاستگذاری برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی صادراتی و وارداتی، بررسی و تصویب برنامه ها و تدابیر بخشی و فرابخشی در اجرای سیاست های ناظر بر سلامت و امنیت مواد غذایی بر اساس قوانین و احکام دائمی مصوب مجلس از اولویت های وزارت بهداشت است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تصویب آیین نامه شورای عالی سلامت و امنیت غذا، تصریح کرد: با تصویب این آیین نامه، اقدامات با جدیت بیشتر دنبال می شود .

ایازی گفت: تعیین و پایش شاخص های اساسی سلامت و امنیت غذایی، تصویب استانداردهای ملی پیوست سلامت برای طرح های توسعه ای، تصویب برنامه اجرایی سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و امنیت غذا، تصویب ساز و کارهای نظارتی و رسیدگی به گزارش های نظارتی و ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مربوطه، از دیگر قوانین احکام دائمی مجلس است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه