وکیل آنلاین

آزادی، آزاد شد

زنان-در-آزادی

آزادی، آزاد شد

برای دومین بار دوشنبه شب ورزشگاه آزادی در‌های خود را آزادانه به روی زنان و خانواده‌‌های ایرانی هوادار تیم ملی گشود.

شامگاه دوشنبه در‌های آزادی از ساعاتی قبل از آغاز بازی به روی خانواده‌های ایرانی آغوش گشود تا بازی ایران و پرتغال در هجومی از امید و هواداری آغاز شود.

آزادی ، یکپارچه فریاد زنان و مردان بود و هیاهوی همگرایی و همنوایی تا ایران نه 11 نفره که با همراهی تماشاچیان ایرانی در ورزشگاه آزادی به قلب نبردی پهلوانانه رود.

خانواده‎ها از همان دقایق اولیه که قدم در ورزشگاه آزادی گذاشتند آماده حضوری تهاجمی در کنار تیم ملی بودند و همراه با موسیقی زنده‌ای که پیش از نبرد جانانه با پرتغال نواخته می‌شد به امید صعود به مرحله بعد فریاد همراهی می‌کشیدند.

خانواده‌های ایرانی 90 دقیقه همپای بازیکنان تیم ملی با فریادهایشان دویدند، دفاع کردند و بر دروازه حریف تاختند.

تلاقی رقص پرچمک‌های سه رنگ بود و صدای شیپور، شعار، همهمه و فریاد ایران ایران که البته در بلندی فریادها گم بود و دل‌هایی که مرزها را پشت سر گذاشته بود تا فریادهای امید به روسیه برسد، حتی اگر بازی با پیروزی همراه نباشد.

زن و مرد، دختر و پسر و حتی کودکان در کنار پدرها و مادرها و بزرگ‌ترهایشان همراه با نوای دف، تشویق‌های هماهنگی را اجرا می‌کردند و در پایان هر کدام فریادشان «ایران ایران» بود.

ورزشگاه میان سکوت گل خورده ایران، فریادها و تشویق‌های هجوم به دروازه تیم حریف معلق مانده بود، ایران که گل خورد هواداران یکپارچه ثانیه‌هایی را در سکوت کامل سپری کردند.

در دو موقعیت پنالتی که یکی به نفع پرتغال و توسط رونالدو گل نشد و دیگری به نفع ایران و توپی که درون دروازه جای گرفت، ورزشگاه یکپارچه در شور و هیجان به هوا رفت.

حضور هواداران در ورزشگاه آزادی با نکات قابل توجه، تامل و البته تاسفی هم همراه بود؛ اولین نکته قابل تامل، دریافت وجه 50 هزار ریالی در ورودی پارکینگ‌ها از خودروها بود که با توجیه خصوصی بودن پارکینگ، خودرو‌ها را به فضایی خاک آلود، آسفالت نشده و بدون علامت راهنمایی هدایت می‌کردند.

نکته قابل توجه دیگر بساط داغ دست فروشان آب معدنی و تنقلات بود که از شرایط حضور در میان مردم داخل ورزشگاه سواستفاده کرده و اقلام خود را به چندین برابر قیمت معمول عرضه می‌کردند از شیپور و پرچم گرفته تا ساندویچ و بستنی و آب معدنی.

نکته قابل توجه دیگر پخش پیام‌های بازرگانی میان دو نیمه بر روی پرده نمایش ورزشگاه بود در حالیکه شبکه سوم سیما صحنه‌های ورزشگاه روسیه را نمایش می‌داد، گویا مسئولان آزادی از هر راهی برای کسب حداکثری درآمد از این بازی استفاده کرده بودند.

به رغم حذف ایران از نبرد فوتبالی 2018 جهان، هواداران تا پاسی از نیمه‌های شب همراه با نورافشانی در فضای ورزشگاه و محوطه بیرونی آن مشغول شادی بودند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه