وکیل آنلاین

امدادرسانی به سیل زدگان در ۵ استان ادامه دارد

سیل

امدادرسانی به سیل زدگان در 5 استان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از سیل و آبگرفتگی در 5 استان کشور خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی به سیل زدگان و درخواست کنندگان کمک اضطراری در این استان ها از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حال انجام است.

عملیات امدادرسانی از روز گذشته در 5 استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد آغاز شده است و نیروی امدادرسان هلال احمر با تمام توان مشغول ارائه خدمات امدادی به متاثران از سیل و آبگرفتگی هستند.

وی توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مراکز کنترل و هدایت عملیات در این استان ها مشخص شده که 12 شهر و روستا و مناطق عشایر نشین در این استان ها دچار سیل و آبگرفتگی هستند و نیروهای امدادرسان اعزامی به این مناطق به 87 نفر از سیل زدگان خدمات امدادی را ارائه و سه نفر از متاثران از سیل و آبگرفتگی را به مناطق امن منتقل و به 18 نفر اسکان و تغذیه اضطراری داده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: از روز گذشته (جمعه سوم آذر 97) تا کنون عملیات تخلیه آب از 13 واحد مسکونی در مناطق دچار سیل انجام شده که در اجرای این عملیات امدادرسانی 55 امدادگر در قالب 15 گروه امدادی به ارائه خدمات یادشده به سیل زدگان پرداخته اند.

سلیمی از توزیع تعداد چادر، پتو، موکت، خرما، بیسکویت و آب معدنی در میان سیل زدگان خبر داد و اعلام کرد: تا رسیدن به وضعیت عادی در مناطق سیل زده و متاثر از سیلاب عملیات امدادی در این استان ها ادامه خواهد داشت.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره 112مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه