درخواست وکیل پایه یک دادگستری در تهران

 

فرم مربوطه را به دقت کامل کنید پـس از بررسی موضوع ، وکیل متخصص در این زمینه با شـما تماس خواهد گرفت ، همچنین شما می توانید مسـتـقـیـما با شماره های زیر تماس حاصل نمایید .

مشاوره تلفنی حقوقی

 

تلفن مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

 

  88027429 – 88968372

ساعت تماس : 9  الی  18

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

شماره تماس (الزامی)

موضوع پرونده

توضیحات

 

 

 وکیل دیوان عدالت اداری

 

وکیل دیوان عدالت اداری از وکلای پایه یک دادگستری به شمار می آید ، که بسیار به قوانین تسلط کافی دارد. چنانچه میخواهید با وکیل دیوان عدالت اداری و خدمات حقوقی او آشنا شوید با ما همراه باشید.

وکلای دیوان عدالت اداری معمولاً دارای تجربه بسیار بالایی هستند. یک وکیل موفق دیوان عدالت اداری می تواند در زمینه حل و فصل کردن پرونده ها حتی با مشاوره حقوقی تلفنی کمک شایانی به موکل بکند.

 

01 1 وکیل دیوان عدالت اداری

 

چگونه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را پیدا کنیم ؟

 

 

امروزه راه های مختلفی جهت دسترسی افراد به وکلای دیوان عدالت اداری وجود دارد. یکی از آنها جستجو در سایت های اینترنتی که خدمات وکالت را ارائه می‌دهند میباشد ، که با مراجعه به آنها می تواند اطلاعات تماس وکلای دیوان عدالت اداری را دریافت کنند. البته گاهی ممکن است یک مشاوره حضوری بهترین نتیجه را داشته باشد. به هر حال برخی ترجیح می‌دهند که به صورت حضوری مشاوره لازم را از وکلای دیوان عدالت اداری بگیرند. با مشاوره حقوقی حضوری می توانید راحت تر اسناد و مدارک خود را ارائه کنید تا وکیل دیوان عدالت اداری با مطالعه آنها به شما بهترین راهنمایی و راه کار را ارائه کند.

 

وکیل دیوان عدالت اداری و مسائلی که باید در مورد آن بدانید!

 

 

سپردن پرونده ای که در دیوان عدالت اداری رسیدگی می شود ، به یک وکیل دیوان عدالت اداری باعث می شود روند رسیدگی به پرونده سرعت بیشتری بگیرد ، همچنین می تواند در رسیدن به یک نتیجه مطلوب به شما کمک کند. به هر حال پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از تضییع حقوق خود ، از تجربه و مهارت وکلای دیوان عدالت اداری استفاده نمایید. با کمک گرفتن از وکلای دیوان عدالت اداری می‌توانید دعاوی مربوط به کمیسیون‌های نهادهای دولتی ، مانند کمیسیون ماده ۵ ، ۷ ، ۷۷ و ۱۰۰ را بهتر پیگیری کنید.

چنانچه شما با نهادهای مختلف دولتی به مشکل برخورده اید ، یک وکیل توانمند دیوان عدالت اداری می تواند به شما کمک های لازم را ارائه کند ، تا بتوانید از بهترین راه ممکن ، مشکل خود را حل کنید.

 

02 وکیل دیوان عدالت اداری

 

 

جهت تنظیم دادخواست  ، تنظیم شکواییه ، تنظیم لایحه ، درخواست وکیل ، مشاوره حضوری و تنظیم قرارداد با شماره ۸۸۹۶۸۳۷۲ تماس حاصل نمایید .

 

 

حدود اختیارات و صلاحیت شعب دیوان عدالت اداری چگونه است؟

 

طبق ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری حدود اختیارات و صلاحیت دیوان عدالت اداری به شرح زیر می باشد.

 

 بررسی و رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی

 

ممکن است شما از ارگان های دولتی مانند وزارت خانه ها موسسات و سازمانها و شهرداری و شرکت های دولتی تامین اجتماعی نهادهای انقلابی و سایر موسسات وابسته ، شاکی باشید. در این مواقع به دیوان عدالت اداری شکایت می کنید. دیوان عدالت اداری با رسیدگی به شکایت شما نسبت به بازگرداندن حقوق تضییع شده شما اقدام می‌کنند.

 

04 2 وکیل دیوان عدالت اداری

 

 رسیدگی شکایات از رای و تصمیمات هیئت های رسیدگی و همچنین رسیدگی به اعتراضات

 

دیوان عدالت اداری همچنین به اعتراضات شما نسبت به رای های قطعی هیئت‌های رسیدگی ، مانند کمیسیون‌های مالیاتی ، اختلافات بین کارگر و کارفرما ، کمیسیون ماده ۱۰۰ و غیره نیز رسیدگی می کند.

رسیدگی به شکایات قضات و سایر مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری

 

دیوان عدالت اداری همچنین به شکایات سایر مستخدمان واحد ها و موسسات از جهت تضییع حقوق استخدامی رسیدگی می کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که رسیدگی به آرا و تصمیمات دادگاه های انتظامی قابل طرح در دیوان عدالت اداری نیست.

طریقه شکایت و طرح دعوا در دیوان عدالت اداری

مانند سایر مراجع قضایی ، طرح دعوا در دیوان عدالت اداری نیز مراحلی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

03 1 وکیل دیوان عدالت اداری

 

 ثبت دادخواست

 

ابتدا باید دادخواست خود را تقدیم کنید ، دادخواست شما باید به زبان فارسی نوشته شود . حتما باید به زبان رسمی کشور باشد و چنانچه به زبان دیگری نوشته شود فاقد اعتبار است. دادخواست میباست طبق قانون دادرسی مدنی تنظیم گردد. دادخواست و کلیه ضمائم باید به تعداد طرف شکایت بعلاوه یک نسخه تهیه و ارائه شود.

همه اسناد و مدارک باید در سایت دیوان عدالت اداری ، یا به پست الکترونیکی آن ارسال شود. همچنین این امکان وجود دارد که بوسیله پست سفارشی ارسال گردد.

 

02 1 وکیل دیوان عدالت اداری

 

مشخصات دادخواست

 

 در دادخواست می بایست مشخصات طرف شکایت بصورت کامل درج شود. همچنین اگر در صورت داشتن وکیل باید مشخصات او درج گردد.

موضوع شکایت نیز بصورت دقیق عنوان شود. و در ادامه شرح شکایت نوشته شود. همچنین ارائه دلایل جهت استناد لازم می باشد.

در نهایت باید به امضا و اثر انگشت یا مهر شاکی یا وکیل او برسد.

 

ارجاع

 

پس از ارائه دادخواست رد شدن نواقص آن شکایت به یکی از شعب دیوان عدالت اداری ارجاع میشود. کلیه دادخواست های ثبت شده توسط رئیس دیوان یا معاون وی به شعبه ها ارجاع می گردد.

 

فرایند رسیدگی

 

بعد از آن که دادخواست به شعبه باشد قاضی شعبه در صورتی که پرونده کامل باشد دستور می دهد که یک نسخه از دادخواست و ضمائم به طرف شکایت ارسال گردد ، تا او در جریان رسیدگی قرار بگیرد. اکنون طرح شکایت می بایست حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ که به او ابلاغ شده است ، پاسخ را به دیوان ارسال نماید. اما اگر طرف شکایت اقدامی انجام نداد مانع از رسیدگی نمی شود. در این مواقع شعبه دیوان عدالت اداری طبق مدارک موجود نسبت به رسیدگی پرونده اقدام می کند.

 

صدور رای

 

شعبه دیوان عدالت اداری بعد از اینکه تحقیقات را تکمیل کرد ختم رسیدگی را اعلام کرده و ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور رای اقدام می کند.

 

تجدید نظر خواهی

 

همه آرا که در شعب بدوی دیوان عدالت اداری صادر می‌شوند ، در دفتر شعبه صادرکننده رای ، یا دبیرخانه قابل تجدیدنظرخواهی می باشند. در این صورت رئیس دیوان پرونده را به یکی از شعب تجدید نظر ارجاع می دهد.

 

اجرای رای

 

پس از ابلاغ رای به محکوم علیه شعبه دیوان یک نسخه از رو به همراه پرونده واحد اجرای احکام دیوان عدالت اداری می فرستد.  اکنون باید محکوم علیه ظرف مدت یک ماه رضایت محکوم له را جلب کند ، و نتیجه را به صورت کتبی به واحد اجرای احکام بفرستد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مهلت اعتراض به آراء قطعی صادر شده در دیوان عدالت اداری برای افرادی که در داخل کشور حضور دارند ، سه ماه از تاریخ ابلاغ رای می باشد. این مهلت برای افرادی که در خارج از کشور حضور دارند شش ماه از تاریخ ابلاغ است.

افراد با داشتن یک وکیل مجرب دیوان عدالت اداری می‌توانند به نحو بهتری از حقوق خود دفاع کنند، زیرا که هردوطرف مدارکی به دیوان ارائه می کنند ، بنابراین نحوه جهت دادن پرونده توسط وکیل بسیار مهم است. یک وکیل دیوان عدالت اداری هم می تواند در روند رای بدوی تاثیر مثبت بگذارد هم در همه مراحل اعتراض به تصمیمات و رای به شما کمک کند.