وکیل آنلاین

پکن و برلین اراده مشترکی برای حفظ برجام دارند

آنگلا-مرکل

پکن و برلین اراده مشترکی برای حفظ برجام دارند

یک مقام عالیرتبه دولت آلمان با اشاره به سفر امروز آنگلا مرکل صدراعظم این کشور به چین گفت: پکن و برلین از یک اراده مشترک و جدی برای حفظ برجام برخوردار هستند.

وی که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران دربرلین افزود: برجام ستون اصلی حفظ ثبات در خاورمیانه است و ما برای حفظ آن تلاش خواهیم کرد.
این مقام آلمانی با بیان اینکه ظرفیت های بزرگ تجاری دو کشور در حفظ برجام بسیار موثر است،گفت: سران دو کشور در استفاده از این ظرفیت مشترک توافق کامل دارند.
مرکل امروز در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی برای دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین عازم پکن می شود. او که با دعوت نخست وزیر چین راهی این کشور می شود، دیداری هم از شهر «شنجن» در جنوب چین خواهد داشت تا از کارخانه زیمنس بازدید کند.
وی در این سفر علاوه بر مسائل تجاری درباره موضوع های جهانی از جمله توافق هسته ای ایران و خروج آمریکا از آن گفت و گو خواهد کرد.
این یازدهمین سفر مرکل به چین از سال ٢٠٠٥ میلادی تاکنون بشمار می رود.
دونالد ترامپ روز 18اردیبهشت ماه خروج کشورش را از توافق هسته ای 1+5 با ایران اعلام کرد. این اقدام با انتقادهای گسترده ای روبرو شد و دیگر کشورهای این توافق از جمله چین، آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز