وکیل آنلاین

پورابراهیمی داورانی خبر داد: سوال از ربیعی در دستور کار جلسه فردای مجلس

مجلس شورای اسلامی

پورابراهیمی داورانی خبر داد:

سوال از ربیعی در دستور کار جلسه فردای مجلس/عدم افشای صورت های مالی هزار شرکت زیرمجموعه وزارت تعاون محور سوال

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:حدود ۱۰۰۰ شرکت زیر مجموعه وزارت تعاون اطلاعات مالی خود را افشا نکرده اند که تخلف محسوب می شود.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت:یکی از موضوعات مهم در اقتصاد کشور بحث شفافیت اقتصادی است و در این راستا قانونی به نام شفافیت اطلاعات بنگاه های اقتصادی در مجلس مصوب شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:براساس قانون شفافیت اطلاعات بنگاه های اقتصادی، تمامی بنگاه های فعال در اقتصاد باید اطلاعات مالی مانند ترازنامه و گزارش حسابرسی خود را در سامانه کدال سازمان بورس افشا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با تصویب قانونی به نام شفافیت اطلاعات بنگاه های اقتصادی در مجلس این انتظار ایجاد شد بخش عظیمی از مجموعه های اقتصادی اطلاعات خود را افشا کنند و بر این اساس باید مجموعه شرکت های وابسته به شهرداری ها،صندوق های بازنشستگی، بنگاه های اقتصادی مربوط به نیروهای مسلح، نهاد های انقلاب اسلامی و خیریه ها صورت های مالی خود را  افشا کنند.

حدود ۷هزار خیریه صورت های مالی خود را افشا نمی کنند.

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه حدود ۷ هزار خیریه در کشور فعالیت می کنند که صورت های مالی خود را افشا نمی کنند، گفت:در خصوص موارد مذکور از وزرا و مسئولان مربوطه سئوالاتی مطرح شد و با توجه به اینکه تعداد شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالا است در کمیسیون اقتصادی از ربیعی سئوال مطرح شد که پاسخ های وزیر قانع کننده نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:حدود۱۰۰۰ شرکت در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت دارند و اطلاعات مالی خود را افشا نکرده اند که عدم اجرای قانون و تخلف وزارتخانه محسوب می شود و در  در این زمینه از وزیر در صحن سئوال می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
telegram پورابراهیمی داورانی خبر داد: سوال از ربیعی در دستور کار جلسه فردای مجلسinstagram پورابراهیمی داورانی خبر داد: سوال از ربیعی در دستور کار جلسه فردای مجلس
دانلود اپلیکیشن دادورزیار :

android پورابراهیمی داورانی خبر داد: سوال از ربیعی در دستور کار جلسه فردای مجلس

کارشناس حقوق

افزودن یک دیدگاه