وکیل آنلاین

هنر هفتم و سینما میزبان نهضت پیشگیری از جرم خواهند بود

نهضت-پیشگیری-از-جرم

هنر هفتم و سینما میزبان نهضت پیشگیری از جرم خواهند بود

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: نهضت پیشگیری از جرم در حوزه سینما و هنر هفتم شکل می گیرد.

مهدی افتخاری روز شنبه در نشست خبری چهارمین جشنواره آثار برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: کشورهایی که از نعمت سینما برخوردار نیستند، به راحتی مورد هجمه قرار می گیرند ولی کشور ما از چنین سرمایه ای برخوردار است.

وی با اشاره به استقبال فیلم سازان برای پرداختن به آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: طی چهار سال 16 فیلم مورد تقدیر قرار گرفت و اکنون 40 فیلمنامه برای تولیدکنندگان آماده بهره برداری است.

* پیشگیری با استفاده از هنر موسیقی و سینما

افتخاری گفت: ‘نهضت پیشگیری؛ همت همگانی’ شعار امسال چهارمین جشنواره است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت هنرهایی همچون موسیقی و سینما این شعار را تحقق بخشیم.

وی افزود: در حوزه موسیقی سال گذشته دو نماهنگ با موضوع اعتیاد و طلاق تولید شد و با مشارکت صدا و سیما، ۱۱۰ هزار ثانیه نماهنگ هایی درباره محیط زیست، فضای مجازی، کودکان کار و خیابان و خشونت به صورت اینفوگرافیک و موشن گرافیک از شبکه های سراسری و استانی پخش شده است.

* مدیران فیلم های اجتماعی را ببینند

افتخاری با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت اجتماعی قوه قضاییه در جشنواره های چهار سال گذشته گفت: در سال ۹۶ به فیلم کار کثیف که به مساله ساخت شراب های خانگی پرداخته بود، جایزه دادیم تا سایر کارگردانان نیز به سراغ آسیب های اجتماعی بروند و اگر مدیران فرهنگی و اجتماعی به تماشای چنین فیلم هایی بنشینند، شاهد اتفاقاتی در این زمینه نخواهیم بود.

ولی افزود: ما به آثاری که در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرم در حوزه فیلمنامه نویسی، بازیگری و کارگردانی بتوانند شاخصه های برتر را به خود اختصاص دهند، جوایزی اهدا می کنیم و امسال یک جایزه ویژه به یکی از بازیگران تعلق خواهد گرفت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز