وکیل آنلاین

نوبخت:از همه ظرفیت ها برای خنثی سازی تحریم استفاده می کنیم

نوبخت

نوبخت:از همه ظرفیت ها برای خنثی سازی تحریم استفاده می کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در شرایط اقتصادی کنونی، بسیاری انتظار دارند از ظرفیت های داخلی برای خنثی یا کم اثر کردن تحریم ها استفاده کنیم که نوسازی 100 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده با هدف رونق تولید و اشتغال یکی از آنهاست.

«محمدباقر نوبخت» روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار در سازمان برنامه و بودجه افزود: با امضای این تفاهم نامه، بیش از 100 هزار واحدمسکونی در بافت های فرسوده نوسازی خواهد شد و زمینه نوسازی 100 هزار واحد دیگر نیز بر اساس تبصره 18 بودجه 97 فراهم است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه نوسازی 50 هزار واحد مسکونی شهری و 50 هزار واحد مسکنونی روستایی نیز در کنار این برنامه آغاز می شود.

نوبخت بیان کرد: برای سه هزار میلیارد تومان در یک «ردیف بودجه» مجوز گرفتیم که اجازه استفاده از 20 درصد از اعتبارات عمرانی که معادل 12 هزار و 300 میلیارد تومان است به آن اضافه می شود.

معاون رییس جمهوری با بیان این که قرار است 15 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و 30 هزار میلیارد تومان از منابع بانک ها استفاده شود، افزود: معادل ریالی یک میلیارد دلار نیز از شورای اقتصاد برای ایمنی بخشی به تولید و بافت فرسوده مجوز گرفتیم.

وی اضافه کرد: همچنین می توانیم پنج هزار میلیارد تومان دیگر از ظرفیت تبصره 14 استفاده کنیم.

نوبخت با بیان اینکه امنیت از دیگر اهداف برنامه نوسازی بافت های فرسوده است، افزود: مردم انتظار دارند ایمنی بافت های فرسوده را در کشوری که لرزه خیز است، بازآفرینی کنیم که انتظار درستی است و زندگی مردم را در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن می کند.

**ساخت مسکن در بیابان راهکار نیست

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: کیفیت نازل زندگی شهری چاره‌ای جز بازآفرینی ندارد.
وی افزود: بی گمان ساخت مسکن در بیابان در قالب مسکن مهر راهکار نیست، بلکه تنها راهکار آینده ایران همین بازآفرینی شهری است.

آخوندی با تاکید براینکه تخریب محله‌ها پاک کردن صورت مساله است، اضافه کرد: راهکار حل این معضل، توان افزایی اجتماعی، مشارکت مردم، افزایش توان مالی ساکنان و بازگشت به هویت ایرانی و تمدن ایران شهری در شهرهای ایران است.

** پیمانکاران نگران تغییر قیمت ها نباشند

«محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رئیس جمهوری نیز در این مراسم گفت: اینکه 40 درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند خیلی تکان دهنده است و رییس جمهوری نیز به این موضوع اهتمام ویژه ای داشتند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری از همه دستگاه ها خواست زمین های دولتی را در اختیار این طرح قرار دهند و رقم های خوبی نیز در بودجه در نظر گرفته شد.

نهاوندیان اضافه کرد: هدف ما از اصلاح بافت فرسوده این نیست که در یک گوشه ای در بافت فرسوده که مشکلات ساختاری دارد، ساختمانی درست شود و بقیه محله به حال خود وانهاده شود، بلکه ما محله محور و نیز مشارکت محور بودن را مدنظر داریم.

وی تاکید کرد: ساکنین، توسعه گران و بخش خصوصی و دولت باید در این طرح نقش فعال داشته باشند.

نهاوندیان گفت: مطالعات در همه کشور انجام شده و بانک اطلاعاتی خوبی داریم و بخش خصوصی استقبال کرده البته باید تمام تغییر قیمت ها لحاظ شده و به پیمانکاران اطمینان داده شود.

به گزارش ایرنا، مراسم امضا و مبادله تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری امروز (شنبه- 28 مهر) در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز