وکیل آنلاین

مهمترین محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام

آیت‌الله-خامنه‌ای

مهمترین محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه) در دیدار سران قوا و کارگزاران نظام بیانات بسیار مهمی در مورد شروط جمهوری اسلامی ایران برای اروپایی ها در مورد ادامه برجام ایراد فرمودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، خروج آمریکا از برجام را نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل خواندند و افزودند: اروپایی ها باید قطعنامه ای علیه آمریکا به شورای امنیت ببرند و به این حرکت آنها اعتراض کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین شرایط لازم برای ادامه برجام با اروپایی ها تأکید کردند: «سران سه کشور باید متعهد شوند و قول دهند که بحث موشک و حضور منطقه ای ایران را مطلقاً مطرح نخواهند کرد.»

مهمترین محورهای بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به این شرح است:

** جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته همه مقاطع و حوادث گوناگون آنها را با قدرت و استقامت و با تدبیر پشت سر گذاشته و دوران کنونی را نیز با قدرت و تدبیر، پشت سر خواهد گذاشت و مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.
** از ابتدای انقلاب اسلامی و در همه این مقاطع، رژیم آمریکا دشمن اصلی ملت ایران بوده و از همه ابزارها و ترفندهای سیاسی، اقتصادی امنیتی، نظامی و تبلیغاتی نیز استفاده کرده اما در همه موارد نیز شکست خورده است.
** سرنوشت رئیس جمهوری کنونی آمریکا بهتر از سرنوشت اسلاف خود همچون بوش و ریگان نخواهد بود و همانند آنها در تاریخ گم خواهد شد.
** مجموعه برخوردهای آمریکا از ابتدای مذاکرات هسته ای تاکنون، این تجربه مهم را به دست می دهد که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با این کشور تعامل کند زیرا پایبند تعهداتش نیست.
** برخی نگویند که پایبند نبودن به تعهدات، مربوط به این رئیس جمهوری و به این دولت آمریکاست، خیر؛ دولت قبل نیز که با ما مذاکره کرد، تقریباً به همین روش عمل کرد و آنها نیز برجام را نقض و ایران را تحریم کردند.
** با دولتی که معاهده های بین المللی را براحتی و همانند آب خوردن، نقض می‌کند، نمی توان تعامل کرد.
** تجربه برجام، جواب آن کسانی است که بارها می گفتند چرا با آمریکا، مذاکره و تعامل نمی کنید. بنابراین همه باید از این تجربه درس بیاموزند و بدانند که نمی توان با چنین دولتی تعامل و مذاکره کرد.
** هرگونه انعطاف در مقابل آمریکا، به دلیل مصلحت سنجی های موسمی نه تنها دشمنی او را کمتر نخواهد کرد بلکه این دشمن را گستاخ تر خواهد کرد.
** حرکت زشت وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات هسته ای و تقسیم نقش پلیس بد و پلیس خوب با آمریکا و همچنین مانع تراشی دولت انگلیس در قبال حق خرید کیک زرد براساس برجام، نمونه هایی از همراهی اروپا با آمریکاست.
** هنگامی که ما مسائل اقتصادی و کسب و کار را به برجام گره می زنیم، نتیجه این می شود که صاحبان کار و سرمایه چند ماه منتظر امضا شدن یا نشدن برجام می مانند و بعد از آن نیز منتظر اجرا شدن و یا اجرا نشدن آن هستند؛ سپس منتظر اینکه آیا آمریکا در برجام می‌ماند یا نمی ماند و در نهایت دستگاه فعال اقتصادی کشور همیشه معطل خارجی هاست.
** هدف از مذاکرات هسته ای برداشته شدن تحریم ها بود که بسیاری از آنها برداشته نشد؛ ضمن اینکه به تازگی تهدید می کنند تحریم ها را با وجود تأکید قطعنامه سازمان ملل باز می گردانند.

ــــ شروط رهبر معظم انقلاب برای ادامه برجام با اروپایی ها
** سران سه کشور باید متعهد شوند و قول دهند که بحث موشک و حضور منطقه ای ایران را مطلقاً مطرح نخواهند کرد؛ همه بدانند جمهوری اسلامی از مؤلفه های قدرت خود از جمله دفاع از راه دور قطعاً دست نمی کشد.
** حضور در منطقه و طرفداری ملتها از جمهوری اسلامی، عمق راهبردی ماست و هیچ دولت عاقلی از این مؤلفه های قدرت بخش صرف نظر نمی کند.
** اگر آمریکایی ها توانستند در فروش نفت ایران خلل وارد کنند اروپایی ها باید خرید نفت از ایران به مقدار مورد نیاز ما را تضمین کنند.
** بانک های اروپایی درباره دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با جمهوری اسلامی باید تضمین دهند.
** اگر اروپایی ها در پاسخ به مطالبات ما تعلل کردند حق ایران برای آغاز فعالیت های تعطیل شده هسته ای محفوظ است.
** اکنون غنی سازی 20 درصد را آغاز نمی کنیم اما باید آماده باشید که اگر لازم شد و دیدیم برجام فایده ندارد، فعالیت های تعطیل شده بواسطه برجام از سرگرفته شود.
** فعالیت های دولت باید با گسترش خدمات ادامه یابد، اما با همه تلاش ها، وضع اقتصادی کشور تعریفی ندارد و بسیاری از مردم در فشار شدید گرانی و مشکلات هستند.
** سپردن کارها به خارجی ها با توجه به بدقولی های آنها باید فقط در حد اضطرار باشد و فقط وقتی از امکانات داخلی مأیوس شدیم سراغ دیگران برویم.
** عملکرد سازمان ملل نامناسب و تحت نفوذ امریکاست، چندی قبل دبیرکل سازمان ملل یک روز پس از محکوم کردن جنایات سعودی‌ها علیه مردم یمن، حرف خود را پس گرفت. این نمونه‌ها نشان می‌دهد سازمان ملل تحت فشار آمریکا و قارون‌های منطقه خلیج فارس است.
** آمریکایی ها وزارت خزانه داری خود را به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل کرده اند؛ باید ستاد مقابله با این شرارت دشمن در مرکز اقتصادی دولت تشکیل شود و وزارت خارجه نیز به این مساله کمک کند.
** اقتصاد مقاومتی علاج همه مشکلات کشور است و امروز با توجه به اقدامات دشمن، باید بخش هایی از اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد.
** امروز ما اسیر نفت هستیم زیرا قیمت گذاری و خرید یا عدم خرید آن دست دیگران است؛ این وضع باید تغییر کند و نفت به عنوان سرمایه ملی، واقعاً در اختیار ما باشد و وابستگی به آن را روز به روز کم کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز