وکیل آنلاین

لامپ های خیره کننده خودروها باعث توقیف آنها می شود

خودروهای-دارای-لامپ-های-خیره-کننده

لامپ های خیره کننده خودروها باعث توقیف آنها می شود

در صورت مشاهده پلیس خودرو رانندگانی که در جلو وسیله نقلیه خود از لامپ های قوی غیر استاندارد پرنور و خیره کننده استفاده کرده اند توقیف و برای اعمال قانون به پارگینگ هدایت می شوند.

 رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: لامپ های استاندارد همان لامپ هایی است که خودروسازان بر اساس تایید سازمان استاندارد بر روی خودرو نصب می کنند. روشنایی بیش از حد هر گونه لامپ همانند زنون، LED و غیره خارج از استاندارد و نصب آن بر روی خودرو ممنوع است.

سرهنگ نادر رحمانی افزود: با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده از هر گونه لامپ غیر استاندارد بر روی خودرو که منجر به ایجاد مزاحمت برای راننده مقابل شود، ممنوع است.

سرهنگ رحمانی درباره موتور سواران فاقد کلاه ایمنی گفت: بر اساس قوانین ناجا موتورسواران و راکب های آنان باید به هنگام استفاده این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی استفاده کنند. در غیر این صورت موتور توقیف و برای اعمال قانون به پارکینگ هدایت می شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی ضامن سلامت استفاده کنندگان از موتورسیکلت را فراهم می کند، گفت: نداشتن پلاک، عبور از محل های ممنوع، عبور از محل عابران پیاده، ایجاد صدای ناهنجار اگزوز و غیره از جمله تخلفاتی است که به توقیف موتور سیکلت منجر می شود.

رئیس مرکز کنترل تراقیک پلیس راهور ناجا همچنین در خصوص آخرین وضعیت جاده ها گفت: هم اکنون بارش باران در استان گلستان مسیر مینودشت به کلاله و جنگل گلستان جریان دارد.

سرهنگ رحمانی اظهار داشت: بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون برخی جاده های استان هرمزگان دارای گرد و خاک است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس آزاد راه کرج به سمت تهران و نیز پل فردیس تا پل کلاک دارای ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی گفت: هم اکنون مسیر قدیم مشهد به باغچه و بالعکس به علت تردد زائران پای پیاده آقا امام رضا(ع) تا ساعت 20 امشب مسدود و مسیر جایگزین برای تردد خودروها بزرگراه مشهد به باغچه در نظر گرفته شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز