وکیل آنلاین

جمالی نوبندگانی: دستور توقف لاتاری ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت آمریکا/ سختگیری به ایرانیان موجب زیان جامعه آمریکایی می‌شود

مجلس شورای اسلامی

جمالی نوبندگانی:

دستور توقف لاتاری ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت آمریکا/ سختگیری به ایرانیان موجب زیان جامعه آمریکایی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برخورداری جامعه ایرانی در آمریکا از شئون علمی و فناوری بالا، گفت: دستور توقف لاتاری و سختگیری به ایرانیان و نخبگان موجب زیان جامعه آمریکایی می‌شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر توقف جذب مهاجرات به آمریکا از طریق برنامه لاتاری، گفت: روش‌های مهاجرت به آمریکا متنوع بود به نوعی که برخی از  طریق بورسیه تحصیلی به آمریکا رفته و در آنجا مشغول به تحصیل و کار می‌شدند. البته این روش که نوعی فرار مغزها محسوب می‌شود سبب شد تا آمریکایی‌ها از نخبگان کشورهای دیگر در ناسا و مراکز علمی و فناوری بهره‌مند شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها بدون هیچ زحمتی از نخبگان کشورهای دیگر در بخش‌های علمی و فنی استفاده می‌کنند، علاوه بر این عده‌ای هم به جهت حضور اعضای خانواده به آمریکا مهاجرت و تبعیت آمریکایی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تابعیت خاک از طریق تولد فرزند در آمریکا دیگر نوع مهاجرت است، افزود: برخی نیز به دلایل سیاسی و ارتباط با سازمان‌های جاسوسی نیز مهاجرت و تابعیت مضاعف آمریکا دریافت کرده‌اند. این افراد غیر آمریکایی به دلیل انجام اقدامات جاسوسی و به جهت داشتن تابعیت مضاعف در صورت دستگیر شدن هم مورد حمایت آمریکایی‌ها قرار می‌گیرند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: مهاجرت از طریق برنامه لاتاری برای جذب نظر مردم نیز انجام می‌شود اما سیاست‌های نژادپرستانه سبب شده تا محدودیت‌های برای مهاجرت به آمریکا ایجاد شود، البته این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران اهمیتی ندارد هرچند جامعه ایرانی در آمریکا از شئون علمی و فناوری بالایی برخوردار است لذا در مورد سختگیری به ایران خود متضرر خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال تصمیماتی در ادامه تصمیمات نژادپرستانه اتخاذ شده که بر گرفته از سیاست‌های شخصی رئیس‌جمهور هم نیست بلکه ناشی از سیاست‌های حاکمیت آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ به دنبال وقوع حمله تروریستی در منطقه منهتن نیویورک، ترامپ خاطرنشان کرد که تبعه ازبکی که در اقدامی تروریستی هشت نفر را با یک وانت کرایه‌ای کشت، از طریق برنامه لاتاری وارد ایالات متحده شده بود، لذا از پیگیری فرآیند پایان دادن به برنامه ویزای مهاجرتی گوناگونی (لاتاری) خبر داد و گفت: از کنگره خواهم خواست که کار متوقف کردن این برنامه را هر چه سریع‌تر آغاز کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
telegram جمالی نوبندگانی:  دستور توقف لاتاری ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت آمریکا/ سختگیری به ایرانیان موجب زیان جامعه آمریکایی می‌شودinstagram جمالی نوبندگانی:  دستور توقف لاتاری ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت آمریکا/ سختگیری به ایرانیان موجب زیان جامعه آمریکایی می‌شود
دانلود اپلیکیشن دادورزیار :

android جمالی نوبندگانی:  دستور توقف لاتاری ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت آمریکا/ سختگیری به ایرانیان موجب زیان جامعه آمریکایی می‌شود

منبع : پایگاه خبری اختبار

کارشناس حقوق

افزودن یک دیدگاه