وکیل آنلاین

روسیه جوانب حقوقی واردات نفت از ایران را بررسی می کند

نفت-روسیه

روسیه جوانب حقوقی واردات نفت از ایران را بررسی می کند

بررسی حقوقی روسیه برای واردات نفت از ایران، احتمال ادامه واردات نفت هند از کشورمان، رکوردشکنی واردات نفت ژاپن از ایران و درخواست ترامپ از عربستان برای افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید نفت، مهمترین اخبار نفتی جهان در 24 ساعت گذشته است.

پایگاه خبری «اویل پرایس» گزارش داد، «الکساندر نواک» در واکنش به درخواست واشنگتن از متحدانش برای خارج کردن کامل ایران از عرصه‌ جهانی با نخریدن نفت از این کشور، گفت: روسیه برنامه خرید نفت خام از ایران را از منظر حقوقی ارزیابی می‌کند.

«البته روسیه در میان متحدان آمریکا قرار ندارد و حتی خودش، از سوی آمریکا تحریم‌ شده است، از این رو به نظر می‌رسد آخرین کشوری باشد که به درخواست واشنگتن در قطع روابط تجاری با ایران پاسخ دهد.»

به گفته نواک، قرارداد با ایران که توافقنامه اولیه آن در سال 2014 امضا شده بود، هنوز پابرجاست. این قرارداد سال گذشته عملیاتی شد و تهران – مسکو توافق کردند روسیه روزانه 100 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند.

نواک همچنین از تمدید پنج ساله این توافق سخن به میان آورده بود.

** هند براساس منافع خود تصمیم می گیرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، «دارمندرا پراندان» گفت: هند تصمیم گیری درباره خرید نفت خام از ایران را براساس منافع دهلی‌نو اتخاذ می کند نه این‌ بر اثر فشار کشورهای دیگر.

این مقام هندی که روز پنجشنبه (هفتم تیر) در پاسخ با درخواست آمریکا از متحدانش برای نخریدن نفت از ایران از ماه نوامبر 2018 با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، افزود: در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد اما قضاوت درباره بسیاری از مسائل بر اساس نظر یا واکنش برخی از کشورها نخواهد بود.

پراندان افزود: هند بازاری با ثبات و یک اقتصاد بالغ است، مقام‌های ارشد این کشور بسیار هوشیار عمل می‌کنند و ما به دنبال منافع خود هستیم.

آمریکا از مشتریان نفت خام ایران از جمله هند و چین، خواسته که واردات نفت خام خود را از ایران تا ماه نوامبر قطع کنند، در غیر این صورت، باید با تحریم‌های آمریکا روبرو شوند.

** بعید است اوپک بتواند کاهش تولید نفت اعضای خود را جبران کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فرانک شالنبرگر» یک کارشناس نفتی و رئیس تحقیقات کالا در LBBW می‌گوید: انتظار دارم اوپک تولید خود را حدود 600 تا 800 هزار بشکه در روز تا پایان سال افزایش دهد؛ این مقدار برای جبران افزایش تقاضا و کاهش عرضه برخی کشورها مانند ایران و ونزوئلا کافی نخواهد بود.

طبق نظرسنجی که رویترز نتایج آن را روز جمعه (هشتم تیر) منتشر کرد، چند اقتصاددان و تحلیلگر اقتصادی پیش‌بینی کردند قیمت نفت خام برنت دریای شمال در سال 2018 به 72 دلار و 58 سنت برای هر بشکه برسد که از پیش‌بینی ماه گذشته رویترز90 سنت بالاتر است در حالی که میانگین قیمت نفت برای سال جاری میلادی 71 دلار و 15 سنت بود.

** رکوردشکنی واردات نفت ژاپن از ایران درماه مه

به گزارش نشریه پلاتس، ژاپن در ماه مه امسال به‌طور میانگین روزانه 211 هزار و 97 بشکه نفت خام از ایران وارد کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31,5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
واردات نفت خام ژاپن از ایران به دلیل افزایش تقاضا برای این محصول در ژاپن پس از اعلام تصمیم آمریکا برای از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران اتفاق افتاد.
واشنگتن از مشتریان نفت خام ایران خواسته است تا خرید نفت از ایران را در ماه نوامبر قطع کنند، البته مقام‌های ارشد آمریکایی در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرده‌اند که واشنگتن به کشورهایی که نمی‌توانند خرید نفت از ایران را به یکباره قطع کنند، کمک می‌کند تا بتدریج این اتفاق رخ دهد.
واردات نفت ژاپن از ایران در ماه مه حدود هفت درصد از تقاضا برای نفت در این کشور آسیایی را شامل شده است.

** درخواست عجیب ترامپ از عربستان برای افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید نفت
به گزارش رویترز، ترامپ در توئیت خود نوشت: به تازگی با ملک سلمان پادشاه عربستان رایزنی کردم و توضیح دادم به دلیل آشفتگی و ناکارآمدی در ایران و ونزوئلا، درخواست دارم که عربستان تولید نفت خود را تا 2 میلیون بشکه افزایش دهد تا این اختلاف (عرضه و تقاضا) را جبران کند. قیمت ها خیلی بالاست و وی موافقت کرد.
اگرچه وی توضیح نداد آیا منظورش 2 میلیون بشکه در روز بوده است یا نه.
گرچه طبق گزارش رسانه های سعودی، در جریان این مکالمه تلفنی، پادشاه عربستان و ترامپ بر ضرورت حفاظت از ثبات بازار نفت و تلاش کشورهای تولیدکننده برای جبران هرگونه کمبود احتمالی در عرضه نفت تاکید کردند، اما اشاره ای به تصمیم عربستان مبنی بر افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید نفت این کشور نشده است و مقام های نفتی عربستان اظهارنظری در این باره نکرده اند.
حداکثر ظرفیت تولید نفت عربستان 12 میلیون بشکه در روز است اما این کشور تاکنون هرگز این میزان از تولید را امتحان نکرده است.

** چین پایانه واردات «ال.ان.جی» به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار می سازد
رویترز به نقل از شینهوا خبرگزاری رسمی چین نوشت، شرکت ملی نفت فراساحلی این کشور معروف به کنوک قصد دارد یک پایانه دریافت «ال.ان.جی» یا گاز طبیعی مایع در شرق چین به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 170 میلیون دلار ایجاد کند.
این پروژ، قرار است لنگرگاه کشتی های 100 هزار تنی و محل ذخیره سازی ال.ان.جی شود و شبکه خط لوله انتقال گاز این پروژه تا دسامبر 2020 میلادی تکمیل می شود.
ظرفیت ذخیره سازی منابع هر کدام 220 هزار متر مکعب معادل تقریبی 90 هزار تن خواهد بود. (تعداد تانک ها ذکر نشده است.)

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز