وکیل آنلاین

رئیس جمهوری ترکمنستان: از روابط دوستانه با ایران خرسندم

رئیس-جمهوری-ترکمنستان

رئیس جمهوری ترکمنستان: از روابط دوستانه با ایران خرسندم

«قربانقلی بردی ‌محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان در جریان عزیمت یک هیات عالی رتبه اقتصادی این کشور به ایران گفت: از ماهیت روابط دوستانه تغییر ناپذیر، حسن همجواری و سازنده بین دولت های «عشق‌آباد» و «تهران» خرسندم.

به نقل از تلویزیون ملی ترکمنستان ، بردی محمداف، پس از استماع گزارش وزیر خارجه این کشور در مورد اهداف سفر هیات اعزامی به ایران گفت: روابط و ظرفیت های سرشار همکاری بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف نه تنها منافع متقابل را تامین می کند بلکه رفاه، پیشرفت و رونق کل منطقه را نیز جوابگو است.
وی تصریح کرد: ترکمنستان و ایران همزمان با توسعه موفقیت آمیز همکاری‌های همه جانبه و دو جانبه، در قالب سازمان‌های معتبر بین‌المللی نیز تعاملات مشترک فعالی دارند.
رئیس جمهوری ترکمنستان در بخش دیگری از سخنان خود که در رسانه های ملی اعم از رادیو و تلویزیون و مطبوعات امروز (شنبه) این کشور آسیای مرکزی بازتاب گسترده داشت، بر ضرورت استفاده موثر از ظرفیت و فرصت‌های موجود اجرای عملی و تحقق توافقات به دست آمده جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی،تجاری، فرهنگی و انسانی بین «عشق‌آباد» و «تهران» تاکید کرد.
یک هیئت عالی رتبه سیاسی اقتصادی ترکمنستان به سرپرستی رشید مرادف وزیر امورخارجه این کشور با هدف بررسی چگونگی توسعه و گسترش تعاملات همه جانبه با «تهران» امروز شنبه عازم ایران شد.
رشید مرادف وزیر خارجه ترکمنستان ، ملاقات و مذاکرات با مقامات عالی رتبه و مسوولین وزارتخانه‌های مربوطه و نیز بررسی مسائل مبرم روز در ارتباط با همکاری و تعاملات بین «عشق آباد» و «تهران »، بررسی چگونگی اجرا و تحقق توافقات به دست آمده در جریان سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد و نیز بررسی بخشهای کلیدی همکاری بین دو کشور را از مهمترین اهداف سفر دو روزه هیات سیاسی و اقتصادی دولت ترکمنستان به ایران اعلام کرد.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی در روزهای 7 الی 8 فروردین ماه سال جاری (97) به عشق اباد پایتخت کشور ترکمنستان سفر کرده بود.
پس از مذاکرات رسمی و دوجانبه «روحانی» و «بردی‌محمداف» در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان، 13 سند و یادداشت همکاری در حوزه های فرهنگی، بازرگانی، صنعتی، اطلاعات گمرکی، صدور گواهی استاندارد، کشاورزی، ورزش و جوانان، حمل و نقل هوایی و دانشگاهی در حضور روسای جمهور ایران‌ و ترکمنستان توسط مسوولان عالی رتبه دو‌کشور به امضاء رسید.
رئیسان جمهوری ایران و ترکمنستان در جریان این ملاقات در عشق‌آباد، با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده موجود در دو کشور بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران-عشق‌آباد تاکید کرده بودند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال تلگرام

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز