وکیل آنلاین

دیپلماسی به معنای لغو سفر به دلیل حضور یک گروهک منفور نیست

سفر-فرانسه

دیپلماسی به معنای لغو سفر به دلیل حضور یک گروهک منفور نیست

 

وزیر امور خارجه گفت: دیپلماسی به معنی این نیست که شما سفرهایتان را به خاطر یک گروهک منفور بی مقدار تروریستی به کشوری لغو کنید ، البته ما مواضعمان را نسبت به این موضوع به دولت فرانسه انتقال دادیم.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ، محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس برای پاسخ به سه سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس حضور یافت.

نخستین سوال کریمی قدوسی در مورد این بود که چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی و همزمان با برگزاری اجلاس منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی در پاریس به کشور فرانسه سفر می کنید؟ به صدا و سیما اجازه حضور در جلسه را نمی دهند و شما هم در این سفر موضع اعتراضی نمیگیرد؟

ظریف پاسخ داد: متاسفانه منافقین از زمانی که در حدود 10 سال قبل از فهرست گروه های تروریستی خارج شدند هر ساله مراسمی را در پاریس برگزار می کنند، ما برگزاری این مراسم را اقدامی خصمانه از سوی کشورهای غربی علیه ایران می دانیم.

وی گفت: ما این را یک حمایت غیر قابل پذیرش از تروریسم می دانیم و همواره موضع خود را به صورت صریح و آشکار با دولت فرانسه مطرح کردیم، در تماس تلفنی که روز گذشته با وزیر امور خارجه فرانسه داشتم همین موضوع به صراحت از سوی بنده مطرح شد.

ظریف اضافه کرد: دیپلماسی به معنی این نیست که شما سفرهایتان را به خاطر یک گروهک منفور بی مقدار تروریستی لغو کنید، اگر بنا بود این مراسم انجام می شد این طور می شد ولی این مراسم به صورت سالانه انجام می شود و ما روابطمان را با دولت فرانسه با توجه به سیاست های نظام دنبال می کنیم و البته در این روابط مواضع خود را مطرح می کنیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: حضور گروهک تروریستی منافقین در فرانسه تنها مشکل ما با فرانسه نیست ، حمایت های دولت فرانسه از رژیم صهیونیستی، حمایت های این دولت از گروهک های تروریستی در سوریه و حمایت از کودک کشی عربستان سعودی در یمن از موارد اختلاف ماست که در گفت وگو ها مطرح می شود. این که کشورهای غربی منطقه ما را انبار سلاح های مخرب کرده اند و از این طریق به ناامنی منطقه ما کمک میکنند موضوعی است که در این جلسات مطرح می کنیم.

وی تصریح کرد: دیپلماسی به معنای روابط عاشقانه نیست بلکه به معنای این است که بتوانید از طریق گفت وگو و مذاکره اختلافات را رفع کنید این روش ما بوده و همواره این روش مورد توجه بوده است و دنیا همواره جمهوری اسلامی را به عنوان یک کشور منطقی و در صف مقدم مبارزه با تروریست است می شناسد که ما این روش را ادامه می دهیم.

وی گفت: ما امروز با این روش توانسته ایم آمریکا را در دنیا منزوی کنیم و بتوانیم نشان دهیم که مردم ما هستند که اهل منطق هستند که آمریکا و رژیم صهیونیستی و تروریست ها هستند که قانون شکن هستند و در مقابل خواست جامعه بین الملل ایستاده اند.

وی در مورد عدم حضور خبرنگاران صدا و سیما گفت: ورود خبرنگاران به جلسات دیدار مقامات کشورها در هر کشوری بر اساس پروتکل خاص آن کشور است، در خصوص اینکه چرا صدا و سیما اجازه حضور خبرنگار در جلسه دیدار با مقامات فرانسه را نداد باید تاکید کرد که تا آنجا که بنده اطلاع دارم طبق پروتکل کشور فرانسه بعد از ملاقات ها یک جلسه مصاحبه تشکیل شده و در آن همه خبرنگاران حضور دارند.

وی افزود: این موضوع که در جلسه مذکور خبرنگار بوده یا نبوده به مباحث پروتکلی بستگی دارد و باید تلاش کرد از این مباحث موضوعات محتوایی بسازیم، هیچ موضوع مخفی وجود نداشته و همه ذکر شده است.

وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه نسبت به برگزاری مراسم منافقان اعتراض و آن را به عنوان حمایت از تروریسم مطرح کردیم اما مقامات کشور فرانسه گفتند با این گروه هیچ ارتباطی نداریم.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز