وکیل آنلاین

خبرگزاری فرانسه: سران اروپا برای حفظ برجام متحد شدند

برجام-97

خبرگزاری فرانسه: سران اروپا برای حفظ برجام متحد شدند

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که سران کشورهای اروپایی در نشست شامگاه چهارشنبه خود در بلغارستان، برای اتخاذ «رویکردی متحد» به منظور حفظ برجام به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا با وجود تصمیمات اخیر [آمریکا] درخصوص تغییرات آب و هوایی ، ایران و تعرفه‌های تجاری ، به تلاش برای یک نظام بین‌المللی مبتنی بر قانون ادامه خواهد داد.
وی تاکید کرد که سران اروپایی در نشست صوفیه، برای آغاز کار روی طرحی باهدف حمایت از کسب و کارهای اروپایی علیه تحریم‌های آمریکا به توافق رسیدند.
این منبع آگاه تاکید کرد که در این جلسه همچنین موضوع اقدامات منطقه‌ای تهران، فعالیت‌های موشکی و نیز سرنوشت برنامه هسته‌ای کشورمان پس از سال 2025 نیز مطرح شده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح کاخ سفید برای اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات فلزات از اروپا، از تدوین طرحی در این رابطه خبر داد و گفت که اتحادیه اروپا تا زمانی که «اسلحه به سمت سرش نشانه رفته باشد» پای میز مذاکره با آمریکا در این رابطه نخواهد نشست.
ایران و اروپا هم اکنون مشغول بررسی امکان تداوم اجرای برجام هستند. تهران بارها گفته است که چنانچه منافعش در توافق تامین نشود، شانسی برای ادامه آن قائل نخواهد بود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال تلگرام

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز