وکیل آنلاین

ثبات و امنیت عراق باید تقویت شود

امنیت-عراق

ثبات و امنیت عراق باید تقویت شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و معاون رییس جمهوری عراق بر حفظ و تقویت ثبات و امنیت در این کشور تاکید کردند.

‘ایرج مسجدی’ و ‘اسامه النجیفی’ در دیدار روز چهارشنبه ضمن ضروری دانستن حفاظت از ثبات امنیتی و سیاسی در عراق، توجه به سازندگی و بازسازی در این کشور را مهم راهبردی توصیف کردند.

در این دیدار روابط دوستی و همکاری بین دو کشور همسایه و دوست و پرونده های مورد اهتمام دو طرف مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری عراق در این دیدار ، ارتقا روابط در چارچوب منافع دو ملت ایران و عراق را با اهمیت دانست.

النجیفی با ارایه گزارشی از آخرین تحولات ناشی از انتخابات اخیر و رایزنی های صورت گرفته ، ابراز امیدواری کرد، عراق با تشکیل دولت جدید بتواند چالش هایی مانند خدمات دولتی، اقتصاد و تثبیت امنیت را پشت سر گذارد.

مسجدی نیز با تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران به مسائل منطقه و جهان اظهار کرد، ایران همواره از خواست و اراده ملت ها حمایت می کند.

وی افزود بر همین اساس است که ایران با استقبال از برگزاری انتخابات در عراق، از دولتی که در نتیجه اراده ملت ایجاد شود، حمایت می کند.

مسجدی با اشاره به رابطه بسیار خوب ایران با همه مردم و گروه های عراقی اضافه کرد، جمهوری اسلامی ایران همان گونه که در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت عراق قرار داشت در مرحله بازسازی نیز در کنار کشور دوست و همسایه خود قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد ایران دستاوردهای علمی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی خود را برای بالندگی عراق در اختیار دولت و ملت این کشور خواهد گذاشت.

سفیر جمهوری سلامی ایران در بغداد نسبت به گسترش بیش از پیش روابط فی مابین به طوری که الگویی در روابط دو همسایه باشد، ابراز امیدواری کرد.

مسجدی همچنین با اشاره به عهد شکنی جدید آمریکا تاکید کرد که ایران قادر به پشت سرگذاشتن تحریم ها و بحران هایی است که در نتیجه موضع آمریکا با آن مواجه خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه