وکیل آنلاین

تصمیمات دقیق تری درمورد ارز اتخاذ شود

علی-لاریجانی-و-ارز

تصمیمات دقیق تری درمورد ارز اتخاذ شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان با همفکری و رایزنی با دولت، تصمیمات دقیق تری در حوزه ارز اتخاذ کنند.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز – یکشنبه – خانه ملت درمورد جلسه غیرعلنی اظهارداشت: مجلس صبح امروز جلسه‌ای را با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و ستاد اقتصادی دولت درباره وضعیت اقتصادی و نیازهای کشور، مسائل مربوط به ارز ، موضوع مهم صادرات و نحوه کمک به تقویت آن برگزار کرد.
وی افزود: بحث های مفصلی در این زمینه انجام شد و کمیسیون اقتصادی ، مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان نیز در این زمینه نظرهای خود را مطرح کردند.
رییس مجلس تاکید کرد: امیدوارم با تعامل انجام شده در این زمینه و همفکری و رایزنی ها با دولت، تصمیمات دقیق تری گرفته شود.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین درمورد موضوع مهم صادرات و نحوه کمک به این بخش بحث وتبادل نظر شد.
جلسه غیر علنی امروز مجلس با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی به مدت دو ساعت برگزار شد.

**کمیسیون های اقتصادی و برنامه در مورد ارز به جهانگیری گزارش می دهند
سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز در حاشیه جلسه علنی امروز با تشریح جلسه غیرعلنی گفت: علی لاریجانی به کمیسیون های اقتصادی، برنامه، بودجه و محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس ماموریت داد گزارشی از جلسه امروز با دولت و همچنین جلسات با نخبگان اقتصادی کشور را به معاون اول رییس جمهوری ارائه دهند.
بهروز نعمتی افزود: در این جلسه اسحاق جهانگیری ضمن ارائه گزارش مفصلی درباره موضوعات ارزی کشور و اقداماتی که برای تامین ارز انجام شده مبنای محاسباتی را برای تعیین نرخ چهار هزار و 200 تومان ارز تشریح کرد.
وی ادامه داد: در ادامه این جلسه درمورد نیازمندی های ارزی کشور اعم از صادرات، واردات، نیازهای تولیدکنندگان، داروهای بیماران و ارز دانشجویی مباحثی مطرح شد و جهانگیری و ولی الله سیف به نمایندگان قول دادند که هیچ گونه نگرانی بابت تامین ارز مورد نیاز این گروه ها وجود ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در موضوع صادرات نیز رییس مجلس تاکید داشت که حتما مشوق های صادراتی به تجار اختصاص یابد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و چهار نفر دیگر از نمایندگان در ادامه جلسه غیرعلنی امروز دغدغه های خود را درمورد وضعیت اقتصادی کشور مطرح کردند.
نعمتی به انتقاد برخی از نمایندگان مبنی بر ناهماهنگی در ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: اسحاق جهانگیری قول داد که هماهنگی بیشتری در این زمینه ایجاد می شود.
وی همچنین گفت: با توجه به توضیحات معاون اول رییس جمهوری و رییس کل بانک مرکزی و اظهارات نمایندگان وفاقی بین دولت و مجلس در این موضوع ایجاد و مقرر شد کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه، مرکز پژوهش ها از سوی علی لاریجانی مامور شوند گزارش های این جلسه و گزارش های جلساتی که با نخبگان اقتصادی کشور می گذارند، جمع بندی کرده و در اختیار معاون اول رییس جمهوری قرار دهند.
نعمتی افزود: اصلی ترین نیاز کشور در شرایط موجود وحدت و همدلی بین دولت، مجلس و قوه قضاییه و ملت ایران است، مردم همیشه حامی نظام بوده اند و معتقدم نحله های سیاسی به دنبال وفاق باشند تا کشور دچار مسائل حاشیه ای نباشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال تلگرام

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز