وکیل آنلاین

بیش از ۱۰۳ هزار علامت تجاری در سال ۹۶ ثبت شد

علامت تجاری

بیش از 103 هزار علامت تجاری در سال 96 ثبت شد

معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر نقش ثبت مالکیت های صنعتی در توسعه اقتصادی، گفت: طی سال گذشته، 103 هزار و 95 اظهار نامه در زمینه ثبت علائم تجاری، 17 هزار و پنج اظهارنامه در حوزه اختراعات و 15 هزار و پنج طرح صنعتی در کشور ثبت شد.

احمد تویسرکانی روز سه شنبه در نشست خبری با حضور فرانسیس گری، مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی، افزود:جمهوری اسلامی ایران براساس گزارش های آماری نشریه سازمان جهانی مالکیت معنوی در سال 2016، جایگاه ممتازی در زمینه ثبت مالکیت های صنعتی داشته است و این امر نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد.
وی اظهار داشت: سازمان جهانی مالکیت معنوی یک سازمان فراگیر، مهم و تاثیرگذار در حوزه نظم حقوقی و امور اقتصادی در دنیاست.
تویسرکانی اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی به شمار می آید؛ ضمن اینکه خوشبختانه در ایران هم مالکیت معنوی و توجه به آن رشد بسیار سریعی داشته است و امروز همه با بحث مالکیت معنوی آشنایی دارند.
تویسرکانی گفت: امروز خدمات ثبت در تراز کشورهای پیشرفته در حوزه مالکیت معنوی عمل می کند و علاقمند هستیم روز به روز همکاری های فی مابین ایران و وایپو(سازمان جهانی مالکیت معنوی) و همین طور همکاری های دوجانبه و چند جانبه بین کشورهای مختلف در زمینه مالکیت معنوی گسترش یابد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نامگذاری سال 97، افزود: مصمم هستیم امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، قدم هایی جدی در زمینه ایجاد امنیت اقتصادی و تثبیت حقوق مالکیت های معنوی برداریم.

**تجلیل از دستاوردهای ایران در زمینه مالکیت معنوی
در ادامه این نشست، فرانسیس گری به ارتقای سطح همکاری های ایران و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) اشاره و از دستاوردهای ایران در زمینه مالکیت معنوی و رشد علوم و فناوری تجلیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری، مالکیت معنوی نقش بسیار مهمی بویژه برای ایجاد رقابت پذیری بین افراد و شرکت ها دارد و فکر می کنم ایران از نظر علم و تکنولوژی بسیار فوق العاده است و مالکیت معنوی نقش بسیار خوبی در بهبود و ارتقا سیستم اقتصادی خواهد داشت.
گری اظهار داشت: 190 کشور عضو سازمان جهانی مالکیت معنوی است و برای همکاری در حوزه تکنولوژی ها و نوع عملکردهای علمی، ثبت برندها، نام های تجاری و نام های جغرافیایی، آثار ادبی و هنری فعالیت دارد و براساس معاهدات مختلف بین کشورهای عضو از آنها حمایت می کند؛ همچنین در حال حاضر بیش از 250 هزار شرکت در سراسر دنیا عضو وایپو هستند.
رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: معتقدم توسعه ظرفیت های فناوری نقش بسیار اساسی برای ایجاد رقابت پذیری و افزایش قدرت اقتصادی یک کشور است و نوآوری نقش مهمی در آگاهی از فناوری های جدید و تولید کالاهای جدید دارد و یکی از مزایای ثبت اختراعات و نوآوری ها این است که بازار جدید ایجاد می کند و اشتغال زاست.
وی اضافه کرد: ایران همیشه یک نقش تاریخی داشته است و قدرت یک کشور بستگی به نیروی انسانی آن دارد زیرا نیروی انسانی زمینه ایجاد نوآوری را فراهم می کند اما باید توجه داشت که این حوزه اکنون بسیار رقابتی شده و میدان نبرد اقتصادی بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال تلگرام

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز