وکیل آنلاین

برای تنظیم قرارداد حتما باید مشاوره حضوری بگیریم ؟

مشاوره حقوقی حضوری

برای شروع یک همکاری میان اشخاص ترجیحا باید یک قراردادی منعقد گردد تا چهار چوب روابط کاری معین و مشخص گردد تا اشخاص دچار اختلاف بین خود نگردند تنظیم قرارداد یکی از امور تخصصی حقوقی است که اشراف کامل مسائل حقوقی برای تنظیم قرار داد لازم است .

مشاوره حقوقی حضوری یکی از موارد لازم برای تنظیم قرار داد است که باید کلیه مدارک بررسی شود تا بتوان یک قرارداد بسیار محکم و قانونی تنظیم قرار داد لازم است، که باید کلیه مدارک بررسی کرد تا بتوان یک قرار داد بسیار محکم و قانونی تنظیم نمود.  پس از مشاوره حضوری و تنظیم قرار داد ، باید طرفین بطور کامل و دقیق آن را مطالعه نماید تا پس ار انعقاد قرار داد اختلافی بین آنها رخ ندهد .

تنظیم قرار داد چگونه است ؟

قرار داد نام دیگر عقد است که تعریف قانونی آن در قانون مدنی ایران عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد برابری نمایند و مورد قبول آنها باشد . در دنیای امروز اشخاص به جهت محکم شدن روابط اجتماعی و کاری خود اقدام به تنظیم قرار داد های مختلف به جهت راحت تر شدن روابط و چهارچوب بندی روابط ، اقدام می نمایند . در قانون مدنی ما یکسری قواعد عمومی قرارداد وجود دارد که در کلیه عقود جاری و ساری می باشد ، و تخطی از آنها موجب بروز اختلافات و طرح دعوی حقوقی در دادگاه ها می شود . علاوه بر این در قانون مدنی ما تعداد 7 عدد معین وجود دارد که به جهت تنظیم و تحکیم روابط مورد استفاده قرار می گیرد . همانطور که از نام قواعد عمومی قراردادها پیداست ، عبارت است از دسته اصول و مبانی حقوقی است که به یک قرار داد معین اختصاص نداشته به نوعی ناظر به تمام قرارداد های حقوقی حتی نکاح می باشد .

تنظیم قرارداد برای تنظیم قرارداد حتما باید مشاوره حضوری بگیریم ؟

دامنه نفوظ دست های این قواعد چنان است که مرز های عقود را در نوردیده و پا در عرصه ایقاعات گذارده است .

در ماده 10 قانون مدنی یک قاعده کلی در خصوص قرار داد ها آمده است که می گوید قرار داد های خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است. این ماده به این معنی است که اشخاصی در معاملاتشان ملزم به بستن قرار داد به شکلی که در قانون ذکر شده نیستند و می توانند قرار داد های خصوصی خود را به هر شکل و صورتی منعقد کنند . اما این عقود باید تابع قواعد و مقررات کلی قرار داد ها باشد . همچنین این عقود نباید مخالف قانون و شرع باشد.

عقود معین عبارتند از :

بیع ، اجاره ، رهن ، وکالت ، کفالت ، عاریه ، هبه ، جعله ، و …که با مراجعه به قانون مدنی می توان کلیه این عقود را شناسایی و در خصوص آنها مطالعه کرد . در ماده 190 قانون مدنی در خصوص معامله قراردادهایی که در خصوص معاملات منعقد می شود 4 شرط آورده است که چنانچه هر کدام از آن شروط محقق نگردد باعث بطلان قرار داد می گردد که عبارتند از :

1)) قصد طرفین و رضای آنها   2)) اهلیت طرفین    3))موضوع معینکه مورد معامله باشد

  4)) مشروعیت جهت معامله همانطور که در بالا ذکر شد .

 چهار شرط اصلی جهت حصول یک قرار داد محکم و معتبر در ماده 190 قانون مدنی آمده است که عدم رعایت هر کدام موجب باطل شدن قرار داد می شود . بر اثر قرار داد یک رابطه حقوقی جدید بین اصحاب قرار داد به وجود می آید و برقرار می شود و طرفین با توجه به قرار داد نسبت به یکدیگر باید تعهداتی را انجام دهند .  حال با توجه به عناوینی که گفته شد به جهت بستن یک قرار داد محکم و قانونی بهتر است مکالمات خود را در این زمینه گسترش داده و با توجه به عقود معین باید دید  موضوع قرار داد شما چیست تا بتوان در قالب بهترین قرار داد پیش رفت که طرفین دچار چالش و سر در گمی نگردند .

گستره قراردادها زیاد بوده و باید توجه داشت که حتما از یک رابطه حقوقی چه انتظاری را دارید تا بر اساس آن بتوانید یک قرار داد محکم و قانونی  تنظیم نمایید .

مدارک مورد نیاز در مشاوره حضوری

 مشاوره حقوقی حضوری 2 برای تنظیم قرارداد حتما باید مشاوره حضوری بگیریم ؟

 

قبل از شروع هر عنوان دعوای قانونی ، بهتر است از یک مشاوره حقوقی بصورت حضوری استفاده نمود ، که این مشاوره ترجیحا با وکیل دادگستری یا مشاوره حقوقی باید صورت پذیرد . در کلیه امور حقوقی اعم از دیه ، بیمه تامین اجتماعی ، امور بانکی ، بازنشستگان نیرو های های مسلح ، ازدواج ، خرید و فروش ملک ، مسائل پزشکی ، خرید و فروش خودرو ، طلاق ، و غیره حتما با وکیل دادگستری بطور مدام بصورت حضوری و یا تلفنی باید در تماس بود و در صورت بروز مسائل فوری می توان بصورت پیامکی نیز از وکیل در خواست مشاوره نمود که در صورت موافقت وی ، این امر تحقق می یابد .

در دنیای امروز ، اشخاص بصورت اینترنتی مسائل خود را حل می کنند ، که یکی از راهها ، تماس با خط های هوشمند از طریق تلفن ثابت می باشد ، که امور حقوقی خود را مرتفع می نمایند .

 

 

افزودن یک دیدگاه