وکیل آنلاین

خجسته مطرح کرد: هیچ محدودیت دائمی در حوزه هسته‌ای برای ایران مورد قبول نیست/آمانو به بدعهدی آمریکا در برجام واکنش نشان دهد

مجلس شورای اسلامی

خجسته مطرح کرد:

هیچ محدودیت دائمی در حوزه هسته‌ای برای ایران مورد قبول نیست/آمانو به بدعهدی آمریکا در برجام واکنش نشان دهد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اعتقاد دارد هیچگونه محدودیت دائمی در حوزه هسته ای برای ایران وجود ندارد زیرا محدودیت های دائمی سبب ناقص شدن چرخه هسته ای کشورمان خواهد شد.

امیر خجسته با اشاره به اینکه تاکنون گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانگر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی است، گفت: باید اذعان کرد که تنها مرجع رسیدگی به امور هسته ای خصوصا مربوط به برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی است لذا اظهارنظر کشورهای مختلف مانند آمریکا در خصوص این توافقنامه پذیرفته شده نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه آمانو نباید در ارائه گزارش عملکرد مربوط به توافق ایران و گروه ۱+۵ تحت فشار سیاستمداران آمریکایی قرار بگیرد، اظهارکرد: اگر قرار باشد مرجع رسمی مرتبط با امور هسته ای به محفلی برای اعمال سیاست های ایالات متحده و سایر کشورها تبدیل شود، دیگر در بین کشورها اعتمادی برای همکاری های بین المللی ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون برخی از مفاد برجام از سوی غربی ها نقض شده است که نشان دهنده بدعهدی طرف های مقابل در برجام است از این رو به نظر می رسد نهادهای نظارتی در برجام باید به وظایف ذاتی خود طبق این توافقنامه عمل کرده و از تضییع حقوق کشورمان جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص اهمیت دائمی بودن محدودیت های ایران در برجام، تصریح کرد: در متن برجام محدودیت های مقطعی برای برنامه هسته ای کشورمان درنظر گرفته شده که باید به مرور زمان و طبق مفاد توافقنامه رفع شود لذا هیچگونه محدودیت دائمی برای ایران وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دائمی کردن محدودیت های برجام یکی از طرح هایی است که نمایندگان کنگره آمریکا دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد که دائمی کردن محدودیت ها سبب خواهد شد که چرخه هسته ای کشورمان ناقص شود و نتوانیم به طور شایسته به مباحثی مانند غنی سازی، ساخت سانتریفیوژها و غیره بپردازیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
telegram خجسته مطرح کرد: هیچ محدودیت دائمی در حوزه هسته‌ای برای ایران مورد قبول نیست/آمانو به بدعهدی آمریکا در برجام واکنش نشان دهدinstagram خجسته مطرح کرد: هیچ محدودیت دائمی در حوزه هسته‌ای برای ایران مورد قبول نیست/آمانو به بدعهدی آمریکا در برجام واکنش نشان دهد
دانلود اپلیکیشن دادورزیار :

android خجسته مطرح کرد: هیچ محدودیت دائمی در حوزه هسته‌ای برای ایران مورد قبول نیست/آمانو به بدعهدی آمریکا در برجام واکنش نشان دهد

 

منبع : پایگاه خبری خانه ملت

کارشناس حقوق

افزودن یک دیدگاه