وکیل آنلاین

اینترنت کشور را بیشتر بانوان استفاده می کنند

اینترنت-کشور

اینترنت کشور را بیشتر بانوان استفاده می کنند

آمار بانوان استفاده کننده از اینترنت در کشور را بیش از 48 درصد اعلام شده و بیش از 23 درصد توسعه دهندگان برنامه های نرم افزاری تلفن همراه نیز بانوان هستند.

«محمدجواد آذری جهرمی» در همایش بین المللی نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طبق آمارهای رسمی، بسیاری از روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند که تعدادی از کاربران آن بانوان هستند.

وی ادامه داد: طیف وسیعی از متخصصان، کارآفرینان، سیاستمداران را بانوان ایرانی تشکیل می دهند و نمی توان نقش 50 درصد از جمعیت جهان را نادیده گرفت و تنها با یک بال در توسعه فناوری، گام برداشت.

عضو هیات دولت ادامه داد: اکنون 10 مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بانوان تشکیل می دهند و ثابت کرده اند که می توانند الگوی مدیریت خلاقانه و دلسوزانه باشند.

وی افزود: باید باور داشت که عدالت جنسیتی تنها مشکل بانوان نیست بلکه دغدغه‌ همگانی است.

به گفته آذری جهرمی، فناوری اطلاعات تسهیل گر حضور پررنگ بانوان در همه عرصه ها است و باید با برنامه ریزی، از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه امروز هر فردی با کمک شبکه های اجتماعی به رسانه تبدیل شده است، حضور بانوان در عرصه اطلاع رسانی را سبب پیشگیری از آسیب ها دانست.

وی با تاکید بر اینکه باید حضور بانوان را نه یک تهدید بلکه فرصتی برای توسعه دانست، افزود: باید توانمندسازی بانوان در سطح جهانی دنبال شود و تنها در حد شعار باقی نماند.

آذری جهرمی در عین حال گفت که نباید نقش پرورشی بانوان در خانواده فدای توسعه های مادی شود از این رو ایجاد و تقویت مراکز توانمند سازی بانوان در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: وضعیت شکاف جنسیتی از لحاظ دسترسی به فناوری بین زنان و مردان در سال های اخیر چهار درصد بهبود یافته است.

آذری جهرمی افزود: اکنون از مجموع کاربران فناوری در سطح دسترسی 52 درصد مردان و 48 درصد بانوان هستند و بانوان 23 درصد توسعه دهندگان برنامه های نرم افزاری تلفن همراه را تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: بخش عمده موتور محرکه تحول دیجیتال یعنی خلاقیت متعلق به بانوان است، بنابراین این قشر 50 درصد در رشد تحول دیجیتال نقش دارند.

وزیر ارتباطات بر استفاده از حداکثر توان بانوان تاکید کرد و از تلاش برای توانمندسازی آنها خبر داد.

همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات با هدف ارتقای سطح آگاهی و تبادل تجارت داخلی و بین المللی برگزار شد.

تبادل ایده ها، توانمندسازی زنان و دختران از طریق فناوری اطلاعات، آشنایی با ظرفیت و پتانسیل همکاری های مشترک فناورانه در عرصه های بین المللی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان بر بستر فناوری اطلاعات در عرصه های بین المللی و نیز ارائه و ترسیم الگوی زن مسلمان ایرانی کارآفرین از جمله اهداف و محورهای این همایش عنوان شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز