وکیل آنلاین

ایران و روسیه درباره سوریه رایزنی کردند

ایران-روسیه-سوریه

ایران و روسیه درباره سوریه رایزنی کردند

 حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در دیداری در آستانه پایتخت قزاقستان، آخرین اوضاع سیاسی و میدانی سوریه را بررسی کردند.

جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در روند صلح «آستانه» و لاورنتیف امروز (دوشنبه) در دیداری در چارچوب نهمین اجلاس روند آستانه و پس از نشست اخیر وزیران امور خارجه دو کشور در مسکو و تحولات نظامی جدید در سوریه، همچنین پیرامون پیگیری اجرای مصوبات کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه در «سوچی» و دومین جلسه کمیته تبادل بازداشتی ها، ربوده شدگان و مفقودان بحران سوریه که در حاشیه این دور از مذاکرات آستانه برگزار می شود، گفت وگو کردند.
در این دیدار «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور داشت.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس پیشتر به نقل از وزارت امور خارجه قزاقستان از شرکت نکردن نمایندگان آمریکا در مذاکرات صلح سوریه که از امروز دوشنبه، به مدت دو روز در آستانه در حال برگزاری است، خبر داد و اعلام کرد که در این مذاکرات هیات هایی از کشورهای ضامن آتش بس شامل ایران، روسیه و ترکیه و هیات های دولت سوریه و مخالفان مسلح شرکت خواهند کرد.
همچنین هیاتی از سازمان ملل به عنوان ناظر تحت ریاست استفان دی‌ میستورا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه حضور دارد.
تا پیش از این اجلاس، هشت دور مذاکرات بین المللی آستانه به سرپرستی هیات های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برگزار شده بود.
در نشست های قبلی هیات نمایندگی دولت سوریه حضور داشته و در برخی دورها نیز نمایندگانی از معارضان مسلح سوری شرکت کردند.
حسین جابری انصاری، الکساندر لاورنتیف و ‘سدات اونال’ معاون منطقه ای وزارت امور خارجه ترکیه به ترتیب مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در این دیدارها هستند.
ایران، روسیه و ترکیه در قالب نشست آستانه به نتایج مهمی از جمله ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه و برقراری آتش بس دست یافته اند.
نشست آستانه تنها ابتکار بین المللی جهان است که کارایی خود را در حل و فصل بحران سوریه نشان داده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال تلگرام

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه