وکیل آنلاین

استقلال کانون وکلا از مهمترین ملزومات وکالت است

کانون-وکلا

استقلال کانون وکلا از مهمترین ملزومات وکالت است

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران گفت: استقلال کانون وکلا از مهمترین دغدغه های وکلا و ملزومات وکالت در کشور است.

مرتضی شهبازی نیا در سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در شهرکرد افزود: استقلال نهاد کانون وکلا به عنوان یکی از خواسته های مهم وکلا در جامعه است که ساختار حکومت قانون بر اصل تفکیک قوا، دموکراسی و اراده مردم تشکیل می شود.
به گفته وی، استقلال کانون وکلا زمبنه درست انجام این حرفه را فراهم می کند که به وکلا به دور از دغدغه های کنونی از جمله بیکاری و کم بودن تعداد پرونده ها به حل مشکلات بپردازند.
وی با اشاره به بیکاری درصدی زیادی از فارغ التحصیل رشته های حقوق در سطح کشور افزود: حفظ کیفیت آموزش حقوق یکی از مسائل مهم حاکمیت و نظام آموزشی است که در نظام آموزشی نه تنها رشد نداشتیم، بلکه دچار سوداگری شدیم.
شهبازی نیا اظهار کرد: خروجی دانشجویان رشته حقوق و مطالبات شغلی این افراد از نهاد وکالت ناشی از سیاست های نادرست نظام آموزش عالی است که با استانداردهای جهانی فاصله دارد که این مساله به صلاح کشور نیست و دولت باید این امر را متوقف کند.
وی با بیان اینکه نباید دانشجوی بیکار رشته حقوق را به وکیل بیکار تبدیل کنیم، افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از گذراندن تحصیل نیاز به گذراندن دوره های کارورزی دارند که در دادگستری های کشور نیز زمینه جذب این تعداد کاروز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه راه توسعه پایدار و سعادت کشور از مسیر حکومت قانونی است، افزود: در حکومت قانونی قاضی مستقل و وکیل مستقل یک اولویت است.
شهبازی نیا گفت: کانون وکلا از سال 76 تاکنون بدون هیچ تاخیری سالانه آزمون برگزار می کند و این نهاد به تعهد خود که برگزاری آزمون سالانه و جذب وکیل بوده عمل کرده است.
سی امین همایش سراسری اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران 19 و 20 اردیبهشت ماه در شهرکرد در حال برگزاری است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال تلگرام

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه