وکیل آنلاین

از حوادث امسال ۶ هزار مسافر آسیب دیده نجات یافتند

مسافر-آسیب-دیده

از حوادث امسال 6 هزار مسافر آسیب دیده نجات یافتند

به گفته شاهین فتحی در طرح ملی امداد و نجات تابستانه در سراسر کشور از 13 خرداد تا 30 تیر976 هزار و 324 مسافر صدمه دیده از انواع حوادث طبیعی و انسان ساخت نجاتت پیدا کرده اند.

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمراظهار داشت:با تلاش و همت نیروهای امدادرسان هلال احمر در سراسر کشور، 6 هزار و 338 مورد عملیات موفق امداد و نجات برای ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به مسافران در هزار و 290 پایگاه ثابت و موقت انجام شده است.

شاهین فتحی ادامه داد: این شمار خدمات امدادی برای نجات جان 57 درصد مصدومان حوادث ترافیکی، 23 درصد مصدومان حوادث ساحلی، 6 درصد مصدومان حوادث کوهستان و 14 درصد مصدومان حوادث سیل و آبگرفتگی، حریق خودرو، واژگونی و انحراف از جاده انجام شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: از مجموع این تعداد ماموریت امدادی 57 درصد از ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی، 6 درصد مربوط به حوادث ساحلی، پنج درصد مربوط به حوادث کوهستان و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.

فتحی اضافه کرد: در مدت یاد شده همچنین به 51 هزار و 541 نفر از مسافران خدمات متنوع امداد و کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری ارایه شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همچنین با تلاش و جدیت نیروهای امدادرسان هلال احمر در پاسخگویی فوری به انواع حوادث هزار و 60 نفر از مسافران تابستانی از خدمت اسکان اضطراری و موقت بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: انجام 631 مورد عملیات نجات فنی (رها سازی 1007 نفر از مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی از درون خودروهای تصادفی)، انتقال سه هزار و 621 نفر از مصدومان حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی و ارائه 9 هزار و 938 مورد خدمات سرپایی به مصدومان اینگونه حوادث از دیگر اقدامات انجام شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بوده است.

طرح ملی امداد و نجات تابستانه از روز پنجشنبه 24 خرداد در سراسر کشور آغاز و تا پایان شهریور 97 ادامه خواهد داشت که در این طرح روزانه چهار هزار و 606 نفر امدادگر و نجاتگر به ارائه خدمات متنوع امداد و نجات به مسافران تابستانی می پردازند.

این طرح امداد و نجات تابستانه به مدت 100 روز و با استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه های فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان های سراسر کشور آغاز شده است.

این طرح با استفاده از 24 فروند بالگرد، هزار و 26 دستگاه آمبولانس، 438 دستگاه خودروی نجات، 50 دستگاه خودروی ویژه عملیاتی، هزار و 282 دستگاه خودروی عملیاتی، 11 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات، 122 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی و 475 دستگاه موتورسیکلت امدادی برگزار می شود که تمام امکانات یادشده به منظور خدمات رسانی به مردم و مسافران تابستانی در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

در این طرح ملی امدادرسانی هزار و 290 پایگاه ثابت و موقت امداد جاده ای برای خدمت رسانی به هموطنان فعال هستند که از این تعداد 557 پایگاه امدادی ثابت و مابقی به صورت پست های موقت فعال است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز