وکیل آنلاین

آخرین وضعیت پرونده ۲ عضو کانون صنفی معلمان اعلام شد

کانون-صنفی-معلمان

آخرین وضعیت پرونده 2 عضو کانون صنفی معلمان اعلام شد

وکیل مدافع دو عضو کانون صنفی معلمان آخرین وضعیت پرونده موکلانش را تشریح کرد.

حسین تاج در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان اظهار داشت: موکلم همچنان در زندان به سر می برد و مجدداً آزادی مشروط او را از دستگاه قضایی درخواست کرده ایم.

این وکیل دادگستری افزود: موکلم به 6 سال حبس محکوم شده بود که با اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامی باید پنج سال حبس را تحمل کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این موکل من نیمی از پنج سال حبس خود را گذرانده، طبق قانون می تواند مشمول آزادی مشروط شود اما مرتبه قبلی که درخواست آزادی مشروط کردیم، اعلام شد ضابطان مخالف آزادی مشروط وی هستند.

اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان و دبیر ریاضی است که از به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به 6 سال حبس محکوم شده و از آبان سال 95 در زندان به سر می برد.

تاج همچنین درباره آخرین پرونده محمد حبیبی یکی از معلمان بازداشت شده در تجمعات بیستم اردیبهشت امسال مقابل سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: پرونده موکلم با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال و قرار است جلسه رسیدگی به پرونده وی اول مرداد در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شود.

به گفته این وکیل دادگستری ، اتهام حبیبی جرایم علیه امنیت ملی است.

محمد حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران است که به همراه تعدادی از معلمان و بازنشستگان فرهنگیان، ۲۰ اردیبهشت به مناسبت هفته معلم، در تجمعی مقابل سازمان برنامه و بودجه شرکت کرد. ۱۶ تن از شرکت کنندگان در این تجمع از جمله محمد حبیبی بازداشت شدند که تمام بازداشت شدگان به جز حبیبی با قرار وثیقه آزاد شدند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز