وکیل آنلاین

۲۲۲۰ میلیارد تومان صرف ساخت و تعمیر مسکن در کرمانشاه شد

ساخت-و-تعمیر-مسکن

2220 میلیارد تومان صرف ساخت و تعمیر مسکن در کرمانشاه شد

از آبان پارسال تاکنون بیش از 2 هزار و 220 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت شده است.

علیرضا تابش روز یکشنبه  اظهار داشت: زلزله کرمانشاه 21 آبان ماه پارسال در این استان به وقوع پیوست و به واحدهای مسکونی برخی شهرها و یک هزار و 623 روستا خسارت وارد کرد.

وی اظهار داشت: با ارزیابی هایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام داده، تاکنون یک هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات به مردم این منطقه پرداخت شده و 320 میلیارد تومان آن نیز به صورت بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه در این حادثه به بیش از 100 هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد، گفت: برآوردهای اولیه ما نشان می داد که 37 هزار واحد مسکونی باید در این منطقه احداث و 63 هزار واحد نیز تعمیر اساسی شود.

تابش بیان کرد: بنیاد مسکن در 2 ماه نخست وقوع زلزه به دنبال اسکان موقت مردم بود و موفق شد با کمک سایر نهادها از جمله ارتش و سپاه اسکان موقت را در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به خوبی انجام دهد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: هیات دولت سه روز پس از وقوع زلزله تمام اعتبارات مورد نیاز منطقه را مصوب کرد و بلافاصله پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مردم خسارت دیده استان کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: تاکنون 105هزار و 592 پرونده برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد 97 هزار و 310 مورد به انعقاد قرارداد منجر شده است.

تابش افزود: برای انجام تعمیر واحدهای مسکونی نیز مقرر شد برای واحدهای شهری و روستایی 12 میلیون تومان تسهیلات اختصاص یابد و 2 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شود.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: همزمان با این اقدام، پرداخت وام معیشتی به هموطنان در این مناطق آغاز شد که 10 میلیون تومان آن به صورت وام و 2 میلیون تومان آن به صورت بلاعوض بود.

زلزله کرمانشاه 21 آبان 1396 رخ داد و این حادثه طبیعی جان 620 نفر را گرفت و 12 هزار و 386 نفر را نیز مصدوم کرد؛ کانون زلزله 11 کیلومتری بخش ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی بود اما بیشترین تلفات و خرابی ها در شهرستان سرپل ذهاب رخ داد.

این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و در مجموع بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز