وکیل آنلاین

پس پرده سوختن گاومیش ها در هورالعظیم چه میگذرد؟

سوختن-گاومیش-ها

پس پرده سوختن گاومیش ها در هورالعظیم چه میگذرد؟

 چندی پیش تصاویری از سوختن گاومیش ها در تالاب هورالعظیم منتشر شد که واکنش فعالان محیط زیست و نگرانی دامداران این منطقه را به همراه داشت اما بررسی های دقیق تر علت اصلی این آسیب را مشخص کرد.

احمد رضا لاهیجان زاده در این باره گفت: بر اساس صحبت های مفصلی که با جوامع محلی انجام دادیم، مشخص شد بعضی از دامداران برای این که از سرشاخه های سبز «نی» و «لویی» در تالاب استفاده کنند بخش هایی از تالاب را به صورت کنترل شده آتش می زنند که البته گاهی اختیار آتش از دستشان خارج می شود.

وی با اشاره به مغذی بودن نی های تازه سبز شده برای دام و بالا بودن سبزینه نی ها ادامه داد: نی ها بعد از آتش سوزی به سرعت رشد می کنند و همین نی تازه به دلیل بالا بودن سبزینه برای دام مغذی تر است اما از کنترل خارج شدن آتش باعث آسیب به تالاب و آلودگی هوا در منطقه می شود، طی چند سال اخیر این آتش سوزی ها مشکلاتی را در تالاب بین المللی شادگان از جمله آسیب به خطوط برق را نیز در پی داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان افزود: بنا بر اعلام مالک احشامی که طی چند روز اخیر عکس های آنها در فضای مجازی دست به دست می شود، سوختگی احشام قبل از آتش سوزی گسترده هورالعظیم و سه روز بعد از عید فطر و در بخش آبدار و سبز تالاب در خاک ایران بوده است.

لاهیجان زاده در ادامه با اشاره به تلاش سازمان حفاظت محیط زیست در حفظ تالاب های کشور و با تاکید بر اهمیت نقش تالاب ها در ادامه دام پروری محلی گفت: یکی از اهداف مهم دولت در احیای تالاب ها علاوه بر ارزش اکولوژیک و منافع اقتصادی و زیست محیطی تالاب ها، تقویت معیشت جوامع محلی و توان اقتصادی روستاهای حاشیه تالاب ها است و دامداری و تولید لبنیات از جمله تاثیر گذارترین فعالیت های این منطقه است.

وی درپایان تاکیدکرد: به منظور بهره برداری مناسب از تالاب ها بهره برداران نیز باید دست در دست متولیان حفاظت محیط زیست مراقبت ویژه ای از این ثروت ملی داشته باشند.

آتش ‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم که از 12 تیر ماه آغاز شد، بیش از 13 هزار هکتار از تالاب را در این بخش سوزانده است .

آخرین اخبار از وضعیت آتش سوزی تالای هورالعظیم نشان می دهد که تا ساعت 13.30 دقیقه روز گذشته هور همچنان در آتش می سوخته است اما چون آتش مقطعی است اکنون اطلاعی از وضعیت آتش سوزی در دست نیست.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز