وکیل آنلاین

٢۴ هزارتن اموال تملیکی باید به سرعت تعیین تکلیف شود

اموال-تملیکی-بلاتکلیف

٢٤ هزارتن اموال تملیکی باید به سرعت تعیین تکلیف شود

 

وزیر کشور تاکید کرد: ٢٤ هزار تن کالاهای اموال تملیکی بلاتکلیف، اموال بیت المال است که باید وزارت امور اقتصادی و دارایی به سرعت آن را تعیین تکلیف کند.

 

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «عبدالرضا رحمانی فضلی» پیش از ظهر امروز- سه شنبه- در یکصد و بیست و دومین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره ٢٤ هزار تن کالاهای اموال تملیکی بلاتکلیف گفت: طبق گزارش اعلام شده ارزش این کالاها 23 هزار میلیارد تومان است که باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه وزارت اقتصاد متولی است که باید پیگیری کند تا این اموال بیت المال به سرعت تعیین تکلیف شود.

وزیر کشور با قدردانی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای سرعت بخشی در اجرای امور یادآور شد: همه اعضای این ستاد با توجه به جلسات زمان بندی شده باید تا پایان سال اقدامات دستگاه خود را گزارش کنند و اگر گزارش و دلایل آنها برای اقداماتی که انجام نشده است قابل قبول نباشد، باید پاسخگو باشند.

رحمانی فضلی درباره موضوع سوخت خاطرنشان کرد: باتوجه به مصوبه جلسه گذشته ستاد، برنامه ریزی لازم صورت گرفته است که در این زمینه هم وزارت نفت متولی است و هم دستگاه هایی مانند سپاه و نیروی انتظامی که اقدامات مورد نظر را در مناطق مرزی انجام دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: دستگاه هایی هم که به نوعی در موضوع سوخت به ویژه بنزین مرتبط هستند باید ماموریت های خود را انجام دهند.

وی با بیان این که سوخت یکی از کالاهای اساسی است به افزایش قیمت ارز اشاره کرد و گفت: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاه های مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.

رییس شورای امنیت کشور، مبارزه با قاچاق، فساد، رانت و پولشویی را در فرآیند مبارزه با قاچاق کالا توصیف کرد و افزود: اگر بتوانیم مبدا، مقصد و مسیر کالاها را کنترل کنیم، می توانیم در این زمینه موفق باشیم.

رحمانی فضلی همچنین گفت: کنترل مبدا، مقصد و مسیر کالا صرفا به معنای کنترل فیزیکی نیست بلکه کنترل به معنای رصد و نظارت بر این فرآیند است که از مسیر قانونی خارج نشود، اگر این امر اتفاق بیافتد، قطعا توفیقات بیشتری در مبارزه با قاچاق خواهیم داشت.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

 

افزودن یک دیدگاه