وکیل آنلاین

قبل از وضع عوارض حمل و نقل عمومی باید گسترش پیدا کند

حمل-و-نقل-عمومی

قبل از وضع عوارض حمل و نقل عمومی باید گسترش پیدا کند

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی درباره اخذ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد در پایتخت تصریح کرد: ابتدا باید خطوط حمل و نقل عمومی را به میزان مناسب گسترش دهیم بعد چنین قوانین و عوارضی را اعمال کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود در محل استانداری تهران ادامه داد: در شرایط کنونی باید از هر تصمیمی که به افزایش بار مالی برای مردم منتج می شود اجتناب کرد.

وی افزود: در این زمینه اکنون در خودِ شورای شهر تهران دو دیدگاه وجود دارد و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

محسنی بندپی بیان کرد: فرماندار تهران نیز در این زمینه اعلام کرده که اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد غیرقانونی است.

استاندار تهران یادآورشد: هر نوع مصوبه شورای شهر باید در کمیته انطباق مطرح و با قوانین موجود تطبیق داده شود که درصورت اصرار شورا به مصوبه ارسالی، موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع می یابد.

طی روزهای گذشته موضوع اخذ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد در پایتخت خبرساز بوده و درحالی که برخی مدیران شهری تهران می گویند گرفتن این هزینه قانونی است، برخی اعضای شورا و نیز مسئولان فرمانداری تهران می گویند این موضوع غیرقانونی است.

موضوع به اخذ عوارض از رانندگانی مربوط می شود که با پلاک مخالف وارد محدوده زوج و فرد می شوند؛ به طور مثال با پلاک فرد در روز زوج هفته وارد این محدوده شود.

همچنین طرحی در مدیریت شهری پایتخت برای سال آینده در دست بررسی است که درصورت تصویب، محدوده زوج و فرد حذف و به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل می شود که در آن صورت، ورود به آن نیز تحت شرایطی، تابع پرداخت عوارض خواهد بود.

محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته با بیان اینکه اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد برای پلاک های مخالف غیرقانونی است گفت: شهرداری باید پول هایی که «به ناحق» از شهروندان گرفته است را به آنان بازگرداند.

وی اعلام کرده بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هشت میلیاردتومان بابت عوارض ورود به محدوده زوج و فرد از شهروندان گرفته است.

محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل شهردار تهران اما تاکید دارد که دریافت عوارض از خودروهایی که با پلاک مخالف وارد محدوده زوج و فرد می شوند، قانونی است و کمیسیون نظارت شورا نیز این برداشت را از مصوبه تایید کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده است که جلسه ای ویژه با توجه به اختلاف نظرهای به وجود آمده با حضور مدیران شهری تشکیل خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز