وکیل آنلاین

وزیر کشور عراق: تحریم سیاستی نادرست و شکست خورده است

سیاست-نادرست-تحریمها

وزیر کشور عراق: تحریم سیاستی نادرست و شکست خورده است

 

‘قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق گفت: اعمال تحریم و فشار اقتصادی علیه کشورها، سیاستی نادرست و غیر قابل قبول است که ناکامی و شکست آن به اثبات رسیده است.

 

وزیر کشور عراق ظهر چهارشنبه در جریان مذاکرات هیات های بلندپایه سیاسی – امنیتی دو کشور به ریاست وزیران کشور ایران و عراق، خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی همتای ایرانی خود تاکید کرد: سیاست تحریم نمی تواند در برابر مقاومت ملت ها پایداری کند. ملت ها باقی می مانند و این مراحل را پشت سر می گذارند و منطقه نیز به آرامش و ثبات خواهد رسید.

الاعرجی با تاکید بر تعمیق روابط میان دو کشور گفت: ما آمادگی داریم امسال همکاری های خود را در زمینه برگزاری خوب مراسم اربعین، خدمت رسانی خوب به زائران و تامین امنیت آنها به گونه ای گسترش دهیم که مثال زدنی باشد.

وی گفت که کشورش همه تلاش خود را برای تامین امنیت زائران در مراسم زیارت اربعین امسال بکار خواهد بست.

وزیر کشور عراق حضور رحمانی فضلی همتای ایرانی خود در بغداد را فرصت مناسبی برای گفتگوی دو کشور در زمینه امنیت مرزها دانست و گفت: به خوبی می دانیم که جمهوری اسلامی ایران شهدای بسیاری در مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزها تقدیم کرده است.

الاعرجی با اشاره به اینکه پیروزی ملت عراق در برابر گروهک ترویستی تفکیری داعش به یمن فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی عراق، همت وفداکاری جوانان عراقی و کمک های ویژه جمهوری اسلامی ایران بوده است، آمادگی کشورش را برای توسعه روابط بویژه با ایران در حوزه امنیتی و امنیت مرزها مورد تاکید قرار داد.

‘عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از سفر به عراق، تقویت روابط در همه زمینه ها با کشور دوست و برادر عراق را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: مراسم اربعین امسال نیز همچون سال گذشته با موفقیت بالا و روانی بسیار خوب انجام شود.

وی گفت: بعنوان وزیر کشور ایران از طرف همه مسوولان جمهوری اسلامی از دولت عراق و تک تک دست اندرکاران و مردم میهمان نواز عراق برای برگزاری خیلی خوب مراسم اربعین در سالهای اخیر تشکر می کنم.

رحمانی فضلی وزیر کشور ایران صبح چهارشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی – امنیتی برای یک سفر کوتاه در خصوص مراسم اربعین وارد بغداد شد.

ساعتی پس از ورود، وی به همراه الاعرجی همتای عراقی اش، یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مراسم اربعین حسینی امضا کردند.

این سند پس از نشست مشترک هیات های عالیرتبه دو کشور در محل وزارت کشور عراق امضا شد.

در جلسه امضای این تفاهمنامه ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، ‘حسین ذوالفقاری’ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و سردار ‘قاسم رضایی’ فرمانده مرزبانی ناجا نیز حضور داشتند.

سالانه حدود چهار میلیون زائر ایرانی به شهرهای مقدس عراق سفر می کنند که بخش عمده آن مربوط به ایام زیارت اربعین است.

همچنین نزدیک دو میلیون زائر و گردشگر سیاحتی و پزشکی از عراق به ایران سفر می کنند.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

 منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز