وکیل آنلاین

وزیر بهداشت: دانشگاه امروز از مسوولان نظام هزاران سوال دارد

هاشمی

وزیر بهداشت: دانشگاه امروز از مسوولان نظام هزاران سوال دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کتمان نمی کنم که دانشگاه امروز هزاران سوال از مسوولان نظام دارد و جامعه روحانیت که بی پاسخ هستند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور رییس جمهوری در دانشگاه تهران، افزود: وارد چهل سالگی انقلاب می شویم. امروز بر خلاف اول انقلاب که شهیدان بهشتی، مطهری و مفتح و حتی آقای روحانی و مقام معظم رهبری روزهای دوشنبه می آمدند و سوالات را پاسخ می دادند امروز عرصه برای منتقدین فراهم است؛ افرادی که از جنس انقلابی و یا انقلابی نما هستند.
وی ادامه داد: آن زمان فضای مجازی نبود و ای کاش این سوالات بی پاسخ نمی ماند چون گمراهی افراد، مسوولیتی برعهده مسوولان است که سوالات را بی پاسخ گذاشته اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه علمی اظهار داشت: زمان انقلاب، 200هزار دانشجو داشتیم که در زمان حاضر این رقم به 4 میلیون نفر رسیده است و در سال 57 تعداد دانشجویان دکتری حرفه ای 10 هزار نفر بود که امروز به 70 هزار نفر افزایش یافته است.
وی گفت: در اوایل انقلاب، دانشجویان در مقاطع مختلف در قالب 400 رشته مقطع بودند که امروز به 3 هزار رشته مقطع افزایش یافته است.
هاشمی افزود: نمی گویم که گسترش بی رویه تماما متوجه به علم بوده است و ما هم به تربیت افرادی که کم سواد ولی دارای مدرک هستند آلوده شده ایم.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: 4 دهه از عمر دانشگاه ها می گذرد، در اوایل انقلاب تعداد اعضای هیات علمی از 7 هزار نفر، امروز به 80 هزار نفر رسیده و تعداد مقالات آی .اس .آی از سال 57 که 700 مقاله بود امروز به 42 هزار مقاله افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: فهم ما از تولید علم یک دهم درصد بود که امروز به یک و نیم درصد در جهان افزایش یافته است؛ در چهار سال گذشته در دولت یازدهم و در ابتدای دولت دوازدهم ، رتبه علمی ما از 18 به 16 ارتقا یافته و در نیمه نخست سال 2018 به 15 ارتقا یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در زمان حاضر دستکم در حوزه پزشکی نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، از شاخص فناوری از شروع دولت رتبه 128 را داشتیم که در دولت یازدهم به رتبه 75 رسیدیم و در زمان حاضر این رقم به 68 رسیده است .
وی اضافه کرد: در حوزه مرجعیت علمی در حوزه تحقیقات علوم پزشکی، در سال های گذشته در زمینه مقالات رشد 400 درصدی را داشتیم و در حوزه تحقیق و پژوهش 56 نفر در دانشگاه های کشور جزو یک درصد برترین های دنیا محسوب می شوند که پیش از دولت دوازدهم این رقم 8 بوده است.
وزیر بهداشت گفت: امروز زمانی است که برای تحقق چشم انداز ایران در سال 1404 در حوزه علوم و فناوری بیش از گذشته تلاش کنیم تا تعاملات علمی دانشگاهیان را گسترش داده و برای انتقال بومی سازی فناوری و ایجاد اسشتغال از آن بهره مند شویم و موانع موجود را برای برقراری ارتباط با مراکز علمی جهان از پیش رو برداریم. باید تلاش کرد با لحاظ مصادیق اقتصاد مقاومتی و خلق ثروت آن را جایگزین نفت کنیم.
قاضی زاده هاشمی خطاب به رییس جمهوی گفت: شما جزو طرفداران جدی بانوان هستید و می بینم که در هر جلسه هیات دولت به اعضای کابینه در این زمینه سفارش می کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز