وکیل آنلاین

وزارت بهداشت می تواند پرچمدار مددکاری اجتماعی باشد

وزارت-بهداشت

وزارت بهداشت می تواند پرچمدار مددکاری اجتماعی باشد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: با توجه به نگاه جدیدی که در وزارت بهداشت ایجاد شده است، این وزارتخانه می تواند در عرصه مددکاری اجتماعی و سلامت پرچمدار این حوزه باشد.

حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در همایش ملی مددکاری اجتماعی و توسعه پایدار در کانون پرورش فکری کودکان افزود: مددکاری اجتماعی کارکردهای مختلفی دارد اما در بخش های پیرامونی آن کارهای جدی نداشته ایم؛ به عنوان مثال در سیاستگذاری اجتماعی و ساختارها نیاز به نگاهی دوباره داریم زیرا گاهی ساختارها مانع پیشرفت است.

وی تصریح کرد: ما باید به سمت ایجاد قطب های متعدد مددکاری اجتماعی چه در سطح دانشگاهی و چه در سطح سازمانی برویم، به عنوان مثال خوب است آموزش و پرورش موضوع مددکاری اجتماعی را در مدرسه راهبری کند.

نایب رئیس همایش ملی مددکاری اجتماعی اضافه کرد: همچنین باید به سمت مددکاری اجتماعی و ایجاد دسترسی های برابر برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری ها پیش برویم؛ زیرا نابرابری می تواند عامل ناهنجاری ها شود و به هر میزان که در مددکاری اجتماعی به صورت فردی تلاش کنیم، ساختار نابرابر می تواند مانع شود.

مسعودی فرید با اشاره به آسیب های اجتماعی و مشکلات ناشی از فقر در جامعه اظهار داشت: دو دیدگاه در حوزه فقر وجود دارد یکی اینکه افراد را توانمند کنیم تا استقلال داشته باشند و سپس سیاست هایمان را اجرا کنیم و دیدگاه دیگر این است که به افرادی کمک کنیم که از چرخه توسعه باز مانده اند در حالی که ما باید به بخش اول توجه کنیم و افراد را توانمند سازیم.

وی افزود: رویکرد توانمندسازی می تواند یک موضوع زیربنایی در حوزه اقتدار انسان ها باشد و همچنین می تواند سرلوحه کارهایمان قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حوزه اجرا باید به سمت مبتنی کردن شواهد حرکت کنیم؛ از این رو، نیاز به مدیران سیستمی و راهبردی در این زمینه داریم. دانشگاه ها نیز باید به سمت جامعه محورتر شدن پیش بروند که در آن صورت می توان کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه