وکیل آنلاین

هیچ راه گریزی برای اجرا نکردن استانداردهای ۸۵گانه خودرو وجود ندارد

اجرای-اجباری-استانداردها

هیچ راه گریزی برای اجرا نکردن استانداردهای 85گانه خودرو وجود ندارد

سازمان ملی استاندارد با وجود زمزمه هایی درباره احتمال تعدیل اجرای استانداردهای 85گانه به سبب خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام به خودروسازان اعلام کرد:  مهلت اجرای استانداردهای 85گانه دی ماه به پایان می رسد و هرگونه تغییر زمانی و کیفی را رد کرد.

بعد از خروج آمریکا از برجام  در هفته های گذشته شائبه هایی درباره خارج شدن تدریجی خودروسازان اروپایی از بازار ایران و عقب افتادن اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی مدنظر سازمان ملی استاندارد ایجاد کرد.

برخی افراد و فعالان صنعتی از تعدیل این استانداردها یا تعویق زمان اجرای کامل آنها سخن به میان می آوردند.

در این پیوند، سرپرست معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: اجرای استانداردهای خودرویی با قوت و مطابق برنامه زمان بندی اجرا می شود و تاکنون برای تغییر در برنامه ها هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

«وحید مرندی مقدم» یادآوری کرد: با وجود همه مشکلات پیش آمده و احتمال خروج برخی خودروسازان اروپایی از بازار کشور، خودروسازان داخلی در حال اجرای برنامه های استانداردسازی اند؛ تا جایی که مسوولان شرکت سایپا- سیتروئن مدعی شده اند یک خودرو تولید این شرکت توانسته است همه استانداردهای یاد شده را پاس کند.

اشاره مرندی مقدم به گفته های چندی پیش مدیرعامل شرکت سایپاست.

«محسن جهرودی» اعلام کرده بود برای نخستین بار خودرو «سی 3» تولید شرکت مشترک سایپا- سیتروئن کاشان قادر به پاس کردن استانداردهای 85 گانه خودرویی شده است.

وی ادامه داده بود: خودروهای تولید داخل «کوییک» و «ساینا» اتوماتیک نیز استانداردهای قانونی 85 گانه را پاس می کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز