وکیل آنلاین

هدف گذاری دولت برای تامین مسکن اقشار متوسط و کم درآمد

تامین-مسکن-اقشار-متوسط-و-کم-درآمد

هدف گذاری دولت برای تامین مسکن اقشار متوسط و کم درآمد

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتفاقاتی که در حوزه مسکن رخ داده بیش از آنکه از بازار مسکن متاثر باشد، بازتاب شرایط اقتصادی است و دولت به عنوان سیاست ثابت و برنامه اجرایی تولید مسکن برای جامعه هدف که اقشار متوسط و کم درآمد است، دنبال می کند.

محمد اسلامی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتفاق جدیدی در بازار مسکن روی نداده، اظهار داشت: ساخت مسکن از توقف و بلاتکلفیی خارج شده و برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی و تکمیل 500 هزار واحد نیمه تمام نیز در همین چارچوب انجام می‌شود و انتظار می رود شتاب بگیرد.

وی ادامه داد: زمانی که شرایط عرضه متناسب شود، تقاضا به سمت آن جذب خواهد شد.

**پیگری وضعیت قطارهای سریع‌السیر

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط قطارهای سریع‌السیر و موضوع توقف ارائه خدمات از سوی آنها نیز گفت: طی چند سال گذشته تعرفه این قطارها تغییرنکرده، اما در مقابل هزینه آنها افزایش داشته است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت‌گذاری آنها تصمیم گرفته بود، اما نتوانستند از افزایش قیمت خدمات خود دفاع کنند و در نهایت و وضعیت فعلی رخ داد.

اسلامی با اشاره به اینکه خواستار تداوم فعالیت قطارهای سریع السیر شده ایم، گفت: درخواست شد تا آنها سرویس‌های خود را متوقف نکنند.

وی با بیان اینکه مسائل را رسیدگی می‌کنیم، اضافه کرد: ارز دولتی تنها برای کالای اساسی اختصاص پیدا می‌کند و برای این دسته از قطارها، ارز نیمایی تعلق می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این قطارها باید هزینه ها را متناسب با ارز نیمایی تنظیم کنند که این موارد در دست رسیدگی است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه