وکیل آنلاین

نظام امروز در معرض شدیدترین تهدیدها و تحریم ها است

محمد-باقری

نظام امروز در معرض شدیدترین تهدیدها و تحریم ها است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز در معرض شدیدترین تهدیدها، تهاجم ها، فشارها و تحریم ها است و رفتار دشمن قابل پیش بینی نیست.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز یکشنبه در شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان اظهار داشت: هر چند که دولت ظالم و فعلی آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی زند اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در همین یک و نیم سال گذشته تلاش داشته است تا ارتش آمریکا را وادار به تهاجماتی کند و این را مقامات آمریکایی علنی اذعان کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اینکه حوادث آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست البته آنچه که در پیشانی تحریم و فشار دشمن هست، مشکلات اقتصادی است که فعلا برای ملت ایران ایجاد می کنند اما انواع و اقسام تهدیدات در مجموعه این سناریوها می تواند وجود داشته باشد و اتفاق بیفتد.

سرلشکر باقری اضافه کرد: از این رو، همه اقشار ملت ایران و در راس آن نیروهای مسلح باید به عنوان نیروی پشتیبان دفاع از نظام اسلامی و امنیت کشور باشند و به همین دلیل موضوع این جلسه بسیار با اهمیت است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم محور است و مردم همواره پای کار انقلاب ایستادند و این روند ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوریت نظام در کنار اسلامیت نظام از هم تفکیک ناپذیر هستند و جنگ به عنوان بزرگترین اتفاقی که در چهل سال گذشته اتفاق افتاده است، حادثه ای چشم گیر بود و اگر مردم نبودند و به آن وارد نمی شدند، با حمایت هایی که استکبار از صدام می کرد، حتما جنگ به شکست منجر می شد.

سرلشکر باقری یادآور شد: بهترین کاری که در زمان جنگ انجام شد، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی بود که بخش زیادی از بدنه رزمی کشور را تشکیل می دادند.

وی گفت: امروز این رزمندگان پیشکسوت شده اند و نیاز به خدمت رسانی دارند؛ بر اساس راهبرد دفاع همه جانبه که توسط امام ترسیم شد، باید در طول زمان به این قشر رسیدگی کنیم. این کار جدا از اینکه وظیفه قانونی ما است وظیفه شرعی ما نیز است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سند جامعی در سال های گذشته تهیه شده که مساله ارتقای منزلت رزمندگان در آن موضوع اصلی است. شورای مربوطه باید سالی دو بار تشکیل شود و‌ وظایف سنگینی به عهده آن است.
جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان صبح امروز (یکشنبه ۳۱ تیر) با حضور سرلشکر «محمد باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار «حسین سلامی» جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه