وکیل آنلاین

نتیجه راهپیمایی های بازگشت، حمله به غزه بود

حمله-به-غزه

نتیجه راهپیمایی های بازگشت، حمله به غزه بود

رژیم صهیونیستی پس از آنکه نتوانست راهپیمایی های مسالمت آمیز «بازگشت» در غزه را تاب بیاورد، حملات خود را علیه این منطقه شدت داده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 40 بار مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند.

صهیونیست ها گرچه مدعی شدند، مقرهای ‘جنبش حماس‘ را هدف قرار می دهند، اما بر اساس اعلام مقام‌ های وزارت بهداشت غزه 2 نوجوان شهید و 15 تن نیز زخمی شدند.

این دور از تنش ها، پس از راهپیمایی روز جمعه فلسطینیان در مرز غزه با فلسطین اشغالی که طی آن یک فلسطینی به شهادت رسید، آغاز شد.

دیروز ساعاتی پس از آغاز حملات هوایی علیه غزه، مقام های رژیم صهیونیستی آن را بزرگترین عملیات هوایی این رژیم علیه جنبش حماس از زمان جنگ سال 2014 خواندند و تهدید کردند که این حملات تشدید خواهد شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حملات هوایی علیه غزه را به حملات موشکی فلسطینیان به مناطق اشغالی گره زد و گفت که در صورت ادامه این حملات، ارتش اسرائیل بر شدت حملات خود خواهد افزود.

گروه های مقاومت فلسطینی در غزه در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی دست بسته نیستند.

آنطور که رژیم صهیونیستی ادعا کرد، بیش از 100 موشک از غزه به مناطق اشغالی فلسطین شلیک شده است.

گرچه صهیونیست ها مدعی هستند، بسیاری از این موشک ها بوسیله سامانه پدافندی هدف قرار گرفته اند، اما در همین حال آنها اعتراف کرده اند که سه صهیونیست در شهرک «سدیروت» در نزدیکی غزه مجروح شده اند.

گروه های مقاومت فلسطین همواره اعلام کرده اند که شلیک موشک از سوی آنها واکنشی به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است.

در همین حال آخرین گزارش ها حاکی از آن است که با میانجی گری مصر، آتش بسی بین دو طرف شکل گرفته است.

هرچند رژیم صهیونیستی با ادامه حملات خود عملا پایبند نبودن به این آتش بس را نشان داده است.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس با اشاره به تلاش های مصر برای میانجی گری برای بازگرداندن آرامش و پایان دادن به تنش گفت که این تلاش ها نتیجه داده و آتش بس صورت گرفته است.

در همین حال، «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» نیز به صورت جداگانه با انتشار بیانیه ‌ای توافق بر سر آتش ‌بس را تایید کرده است.

این در حالی است که هیچ یک از مقام های رژیم صهیونیستی تاکنون آتش بس را تایید نکرده اند.

در رویدادی که آن را می توان نقض آتش بس توصیف کرد، صهیونیست ها صبح امروز (یکشنبه) به غزه حمله کردند که بر اثر آن 4 فلسطینی زخمی شدند.

تشدید حملات علیه غزه پس از آن صورت می گیرد که فلسطینیان از حدود 4 ماه پیش یک رشته راهپیمایی اعتراضی موسوم به «بازگشت» را در مرزهای سرزمینهای اشغالی ترتیب داده اند.

در این مدت روزهای جمعه ساکنان غزه با تجمع در محدوده مرزهای شرقی این منطقه با فلسطین اشغالی به صورت مدنی و مسالمت آمیز به ادامه محاصره غزه اعتراض کرده اند.

راهپیمایی های بازگشت و تداوم آن نقش مهمی در رساندن پیام فلسطینیان تحت محاصره در غزه دارد.

از حدود یازده سال پیش و پس از قدرت گرفتن جنبش حماس در غزه رژیم صهیونیستی به این بهانه، این منطقه را تحت محاصره قرار داد و رفت و آمدها و روند انتقال کالا و خدمات به غزه یا محدود و یا کاملا متوقف بوده است.

پخش تصاویر فلسطینیان معترض در رسانه ها طی چهار ماه اخیر افکار عمومی دنیا را بیش از پیش متوجه تحولات فلسطین کرده است.

نظامیان صهیونیست تاکنون 130 فلسطینی را در جریان این راهپیمایی ها به شهادت رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کرده اند.

به نظر می رسد، ادامه راهپیمایی بازگشت به «پاشنه آشیلی» برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و هدف از تشدید حملات هوایی، بازداشتن فلسطینیان از ادامه اعتراض ها باشد.

از سوی دیگر برخی از ناظران تشدید فشارها علیه فلسطینیان را بی ارتباط با طرح سازش آمریکا موسوم به «معامله قرن» نمی دانند.

گفته می شود این طرح بر پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، مخالفت بر بازگشت آوارگان و تشکیل کشور فلسطین بدون داشتن نیروی نظامی تاکید شده است.

گروه های مختلف فلسطینی به صورت یکپارچه با این طرح مخالفت کرده اند. از آنجایی که این مخالفت می تواند به شکست کامل معامله قرن بیانجامد، فشارهای سیاسی و نظامی به فلسطینیان برای قبول آن در حال افزایش است.

به نظر می رسد، در سایه ادامه سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت های آمریکا، تنش ها همچنان در سراسر فلسطین بویژه باریکه غزه ادامه یابد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز