وکیل آنلاین

نامه نمایندگان به رییس جمهوری ارایه شد

مجلس

نامه نمایندگان به رییس جمهوری ارایه شد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نامه نمایندگان برای تغییر تیم اقتصادی دولت به رییس جمهوری تحویل داده شد.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا درمورد وضعیت اقتصادی اخیر کشور بیان کرد.

وی افزود: حق می دهیم که در این شرایط تیم قوی در بخش های مختلفی که به اقتصاد کشور مربوط است، فعال شود.

رییس مجلس با تاکید بر این که پیگیری ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با قوه قضاییه درخصوص برخورد با اخلال گران اقتصادی صحبت هایی شده و به زودی ضوابطی را اعلام می کنند تا براساس آن بتوانند برخورد سریع تر و جدی تری را با اخلال گران بازار داشته باشند.

وی یادآور شد: این اقدامات تا شنبه آینده انجام می شود.

**با اخلال گران اقتصادی برخورد شود

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در تذکری با استناد به اصل سوم قانون اساسی و بندهای 8 و 9 آیین نامه داخلی مجلس از برگزاری جلسات ویژه ای برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تشکر کرد و گفت: دستور جلسات خانه ملت باید به سمت حل مشکلات اقتصادی مردم هدایت شود و مسائل فوری باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مشکلات فعلی اقتصادی به علت بعضی مسائل داخلی بروز کرده است، از این رو از هیات رییسه می خواهم که دستور کار امروز پس از رسیدگی به گزارش زلزله کرمانشاه توجه اکید به مباحث اقتصادی کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط کشور عادی نیست، اگر رییس جمهوری قبل از بروز این بحران ها با مردم صحبت می کرد به طور حتم سوال از دکتر روحانی و حواشی فعلی وضعیت کشور رخ نمی داد.

دلخوش ادامه داد: مدارک و مستندات بسیاری وجود دارد که اثبات می کند مشکلات اقتصادی ناشی از عوامل بیرونی نیست، متاسفانه مسائل داخلی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادی است.

وی گفت: برخورد با اخلال گران اقتصادی ضرورت دارد، در حال حاضر بسیاری از افراد با احتکار کالا و اجناس به گرانی ها دامن زدند که این افراد در دولت و بخش خصوصی حضور دارند.

دلخوش از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواست با برگزاری جلسات مستمر تذکرات لازم را به دولت در خصوص جابه جایی تیم اقتصادی بدهد.

**نباید بدون ذکر سند، اتهاماتی را به نمایندگان مجلس زد

نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیزدر تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: امام راحل فرمودند مجلس در راس امور ملت است، در خصوص نامزدی مجلس بررسی های زیادی صورت می گیرد زیرا آنان حافظ جایگاه شریف ملت هستند.

وی ادامه داد: اگر خدایی نکرده این افراد مرتکب تخلفی در مجلس شدند، قوه قضاییه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید برخورد کند، ما نباید خودمان بدون ذکر سند اتهاماتی را به همکارانمان بزنیم، این جفا به ملت است یک وقت کاری نکنیم که مرتکب ظلم شویم این کارها موجب بی اعتمادی مردم به جایگاه ملت می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان : در مجلس جمع شده ایم که کار انجام دهیم نه این که رانت و قاچاق انجام دهیم، ما نوکر ملت هستیم، اگر فردی خطا کند باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با آن برخورد کند.

قاضی پور همچنین اظهار داشت: ما نمایندگانی داریم که برخی شب ها در مجلس می مانند و کار مردم را انجام می دهند.

**تحقیر مجلس در این شرایط درست نیست

علی لاریجانی رییس مجلس هم در پاسخ به این تذکر گفت: حرف آقای قاضی پور دردمندانه است، تحقیر مجلس یا جای دیگر در این شرایط درست نیست، در بیان برخی از همکاران نکاتی هست که سبب تخفیف و تحقیر می شود.

وی گفت: نمایندگی کار منحصر به فردی است، وقتی کسی طرحی می دهد باید خودش بر آن نظارت کند، زیرا کسی دیگر نمی تواند.

لاریجانی افزود: مجلس اختیارات منحصر به فردی برای نمایندگان قائل شده چرا با دست خودمان نسبت به یکی از ارکان مهم کشور لطمه بزنیم و سوء تفاهم ایجاد کنیم، رعایت این نکته اهمیت دارد در این شرایط باید با صبر کارها را در مسیر درست انجام دهیم .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز