وکیل آنلاین

مشکل بیمارستان ایرانیان دبی در مجامع بین المللی پیگیری می شود

بیمارستان-ایرانیان

مشکل بیمارستان ایرانیان دبی در مجامع بین المللی پیگیری می شود

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر با اشاره به ایجاد محدودیت ها برای بیمارستان ایران در دبی گفت: با همکاری وزارت خارجه درصدد رفع محدودیت های اعمال شده دولت امارات برای بیمارستان ایرانیان هلال احمر ایران در دبی هستیم.

داود باقری روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: دولت امارات از سازمان های بیمه گر خواسته است که ارتباطات کاری خود را با بیمارستان ایران در دبی با قدمت 45 ساله در دبی، قطع کنند.

وی افزود: هم اکنون فقط فعالیت های بیمه ای بیمارستان قطع شده و دیگر فعالیت های بیمارستان هلال احمر در دبی در حال انجام است. پیش از این نیز دولت امارات برای این بیمارستان ایرانی محدودیت های ایجاد کرده بود.

باقری با اشاره به افزایش قیمت دلار در ایران اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه ها، بیش از 50 درصد سفرهای بین المللی مسئولان و کارکنان هلال احمر را کاهش داده ایم و فقط به مجامع بین المللی که برای توانمندی اعضا نیاز مبرم دارند، افراد را اعزام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه متاثر از حوادث طبیعی و دست‌ساز بشر و سوانح صنعتی و بیولوژیکی، نزاع و جنگ شده است، گفت: در چنین شرایطی سازمان‌های بین‌المللی به صورت عمومی و تخصصی تلاش می‌کنند به افراد متاثر از این آسیب‌ها کمک‌رسانی کنند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در جمعیت‌های ملی هفت اصل و چهار هدف داریم که شامل تسکین آلام بشری، تامین احترام، تلاش برای ایجاد صلح و دوستی و تامین زندگی و سلامت انسان‌ها است.

وی گفت: در حوزه بین‌الملل تلاش می‌کنیم به این اهداف به اشکال مختلف برسیم و با دیپلماسی بشردوستانه تلاش می‌کنیم آلام افراد متاثر از حوادث را تسکین دهیم؛ به عنوان مثال در تحریم‌های بین‌المللی که علیه ملت ما اعمال شده، فرصتی در دیوان دادگستری بین‌المللی ایجاد شد و ما از طریق کمیته برجام تلاش می‌کنیم دارو و تجهیزات پزشکی را که مستثنی شده اند، وارد کشور کنیم.

باقری افزود: در خصوص کمک به مردم مظلوم و ستمدیده یمن، عراق، سوریه و میانمار سعی می‌کنیم میانجیگری کنیم و کمک‌های بشردوستانه را ارسال کنیم.

وی اظهار داشت: 30 درصد نزاع و جنگ‌ها و 70 درصد بلایای جهان در منطقه خاورمیانه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین در منطقه‌ای قرار گرفتیم که بسیار مهم است و هلال احمر ایران هم نقش تعیین کننده‌ای دارد.

باقری گفت: حدود سه سال گذشته که جنگ یمن آغاز شد، تا زمانی که می توانستیم کمک ارسال کنیم، سه هزار تن کمک معادل هفت میلیون دلار به یمن ارسال کردیم.

وی ادامه داد: از زمانی که دایره کمک به مردم یمن تنگ شد و کمک‌های بسیار کمی انتقال می‌یابد، فعالیت‌هایمان گسترده‌تر شد. در این خصوص با ریاست کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مذاکره کردیم و نایب رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز هفته گذشته با دبیرکل هلال احمر ایران دیدار داشت که در این جلسه هم تلاش شد بر لزوم کمک به مردم مظلوم یمن تاکید شود.

باقری اضافه کرد: در این جلسه عنوان شد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ 120 میلیون دلار برای کمک به مردم یمن اختصاص داده است اما به جهت اینکه نتوانسته ورود بیشتری کند، قصد دارد 30 میلیون دلار را بازگرداند که اعتراض کردیم و گفتیم اگر نمی‌توانند ما با لباس صلیب سرخ ورود کنیم.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: پیگیری‌ها به اینجا منجر شد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ما فهرستی از اقلام دارویی و غذایی خواست تا در بسته‌های صلیب سرخ به مردم یمن منتقل کنند.

معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر در خصوص واردات دارو در شرایط تحریم نیز اظهار داشت: مبنای ورود دارو و تجهیزات وزارت بهداشت است اما در هلال احمر برخی داروهای کمیاب را که بر عهد‌ه‌مان قرار دارد، وارد می‌کنیم و هر زمان وزارت بهداشت اعلام کند در واردات فلان دارو مشکل دارد، به واردات داروهای موردنظر وزارت بهداشت مبادرت می‌کنیم.

باقری از تاسیس شرکتی در سوئیس خبر داد و افزود: در سوئیس مترصد ثبت یک شرکت و بازکردن حساب به نام جمعیت هلال احمر هستیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه