وکیل آنلاین

مشکلات اقتصادی علت افزایش ناامنی ذهنی در جامعه است

مشکلات-اقتصادی

مشکلات اقتصادی علت افزایش ناامنی ذهنی در جامعه است

رئیس انجمن علمی روانپزشکان عمومی ایران گفت: مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی ماه های اخیر سبب افزایش بی اعتمادی اجتماعی و نوعی ناامنی ذهنی در جامعه شده است.

مریم رسولیان عضو انجمن روانپزشکان ایران، افزود: این بی‌اعتمادی اجتماعی به صورت انبار و احتکار اقلام و مواد مختلف برای مصرف‌کنندگان خانگی یا فروشنده‌ها نمایان شده است.

رئیس سی ‌و پنجمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: احساس ذهنی ناامنی اجتماعی موضوعی کم اهمیت‌تر از خودناامنی اجتماعی نیست، این حس ذهنی سبب افت بیشتر اعتماد اجتماعی می‌شود و توجه به نقش رفتارهای فردی در بحران‌های اجتماعی در مدیریت یا تشدید این بحران‌ها موضوعی قابل اهمیت است.

رسولیان با بیان اینکه افسردگی و اضطراب امروز گریبانگیر جامعه ما شده و در صدر مشکلات روانپزشکی قرار دارد، افزود: توانمندسازی جامعه در مقابله با استرس و اجرای برنامه‌های بین بخشی در سازمان‌های مختلف و با همت عمومی برای اصلاح نگرش‌ها و باورهای نادرست فرهنگی در زمینه سلامت روان از جمله مسائلی است که در ارتقای سلامت روان نقش مهمی دارد.

وی اظهار داشت: پنلی در سی‌وپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که قرار است 26 مهرماه در بیمارستان میلاد برگزار شود، به این موضوع اختصاص داده شده است.

به گفته رسولیان، موضوع گذراندن طرح کسب امتیاز برای مطب و سلیقه‌ای عمل کردن روسای دانشگاه‌ها در بکارگیری آنان از جمله‌ این چالش‌هاست و فاصله زمانی بین تکمیل امتیاز مطب و اعلام عدم نیاز مراکز دولتی به خدمات آنان، مشکل گروهی از همکاران جوان است.

وی افزود: عدم اجرای درست کدهای موجود در کتاب تعرفه‌ها از دیگر مشکلات حرفه‌ای آنان بوده و نگرش‌های ناشی از استیگما در حوزه روانپزشکی، عدم آگاهی گروهی از مسئولان نسبت به اهمیت اختلالات روانپزشکی و نقش مداخلات درمانی به موقع در سلامت روان شهر و جامعه یکی از موانع جدی بکارگیری مناسب متخصصان جوان است.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت: رفع این مشکلات پزشکان جوان برای ارتقای سلامت مردم امری ضروری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 22 تا 30 درصد افراد جامعه (از هر 10 نفر سه نفر) به درجاتی از اختلالات روانی مبتلا هستند که بر این اساس باید یک سوم بیمارستان های کشور به بیماری های روانی اختصاص یابد.

23.4 درصد از بالغین در ایران دچار یک اختلال روانپزشکی طی سال 96 بودند که 27.6 درصد این افراد را زنان و 19.4درصد را مردان تشکیل می‌دهند و به عبارتی از هر چهار نفر بالای 15 سال یک نفر دچار اختلال روانپزشکی است.

احتمال وجود یک اختلال در طول عمر از 18 تا 36 درصد متغیر است و شیوع اختلالات روانپزشکی در یک سال در استان‌های مختلف ایران از 12.8 درصد تا 36.3 درصد متغیر بوده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز